זימון למשפט לחוצים צומת באור אדום

9/09/2013
הגדל

כבר שנים רבות שנתוני המשטרה הצביעו כי מירב העבירות הקטלניות והאחרות מתבצעות בצמתים מרומזים (אי עצירה לרמזור אדום) או באי הענות לתמרור עצור ולמרות זאת עיקר המאמץ המשטרתי התמקד בתפיסת  עברייני מהירות למרות שנתוני המשטרה הצביעו על מעורבות נמוכה מאוד בתאונות בגין עבירות מסוג זה.

 

כך למשל נתוני הלמ"ס לשנת 2011 הראו כי רק 70 תאונות התרחשו בגין מהירות מופרזת בניגוד לחוק, 477 תאונות אירעו בגין מהירות מופרזת בנסיבות המקום לעומת 1,066 תאונות בגין אי עצירה לתמרור עצור ו-2,795 תאונות בגין אי עצירה באור אדום.

 

משנים מדיניות אכיפה לחוצים באדום

 

משהו כנראה קרה במדיניות אגף התנועה ויתכן שאנחנו עומדים בפני שנוי חשוב. המשטרה הודיעה כי היא מגביר את האכיפה בצמתים המרומזרים, והיא משנה את מדיניות האכיפה ומחמירה בכל הנוגע לעברייני תנועה שחוצים צומת במופע אור אדום. פרויקט א' 3 (אכיפה- אלקטרונית- אוטומטית), כולל מצלמות מהירות ורמזור משוכללות. המצלמות המוצבות בצמתים, מתעדות את כלי הרכב החוצים צומת באור אדום וכן חציית צומת בירוק בניגוד למהירות המותרת. עיקר העבירות בצמתים המצולמות, קשורות דווקא למהירות חריגה.

 

תיעוד החוצים צומת באדום כה מדויק, עד שניתן לפענח ממנו את המועד המדויק של חציית קו העצירה בצומת שניות לאחר המופע האדום. משטרת ישראל הוציאה לאחרונה זימונים למשפט וכתב אישום, לעברייני תנועה שנכנסו לצומת בניגוד לאור אדום, לאחר שחלפו 5 שניות או יותר מכך. 

   
    

תצלומי מצלמת רמזור א'-3

תעריף הקנס בגין חציית צומת באדום עומד על 1,000 ₪ בנוסף ל-10 נקודות חובה. 
ומעתה גם זימון למשפט ו- 10 נקודות חובה.

 

עבור לתוכן העמוד