עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

טעינה ביתית במיצובישי אאוטלנדר PHEV

26/07/2016
הגדל

לקראת השקת מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש אשר עבר מתיחת פנים נרחבת וצפוי להגיע לקראת סוף השנה, אישר מכון התקנים הישראלי את הכבל אותו ייצרה מיצובישי עבור ישראל בתקן MODE 2 בהתבסס על הגדרות התקן אירופי (EC61851-1), אך עם תיקונים בהתאם לדרישות הישראליות בתצורה של הכבל.

 

עד היום הכבל היחידי שאושר ע" מכון התקנים לטעינת הרכבים, היה כבל MODE 3 עם עמדת הטענה ייעודית בעלת מנגנון פיקוד מובנה בתוך העמדה.  הכבל החדש המאושר אינו דורש עמדת הטענה ייעודית אלא יכול להתחבר למקור חשמל (שקע ביתי) בעל פחת ייעודי ושקע תעשייתי המותקנת ע" חשמלאי מוסמך המאפשר טעינה ללא צורך בעמדת טעינה. מדובר בפיתוח מיוחד של מיצובישי לדרישות הישראליות היות ומכון התקנים דרש התאמה לשקע תעשייתי והנמכת סף זרם הטעינה עד ל- 10 אמפר בשונה מהמקובל במדינות אירופה. כבל טעינה ב- MODE 2 יסופק כסטנדרט בכל רכבי האאוטלנדר PHEV והוא כולל יחידת פיקוד שמווסתת את זרם הטעינה.

 

האאוטלנדר PHEV החדש שיושק בקרוב, יכלול עיצוב פנים וחוץ חדש, אבזור מתקדם וישלובו בו מערכות בטיחות חדשות. ה- PHEV שהיה ה- SUV חשמלי היברידי הראשון בישראל משלב בין צרכי הנהג לנסיעות עירוניות ובין עירוניות ושמירה על הסביבה. הרכב יגיע ברמת אבזור מפוארת, אבזור בטיחות מתקדם ויהווה פתרון לנהג הישראלי אשר ירצה להרגיש שקט ובטוח שהוא יכול להשתמש ברכב הן לעבודה ולנסיעות קצרות בתוך העיר תוך שימוש בחשמל בלבד והן לצאת החוצה מהעיר ולא להיות מוגבל בטווח הנסיעה תוך שימוש משולב חשמל ובנזין. מיצובישי מביאה הלכה למעשה את הפתרון הטוב ביותר הקיים היום בעולם לנהג הישראלי אשר רוצה להינות מכל העולמות נסיעה חשמלית מצד אחד אך ללא הגבלת טווח מצד שני.

 

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, מציין כי מדובר בסיום של תהליך ארוך שארך כשנתיים ובסופו פרצנו דרך לשינוי אשר ישרת לא רק את רוכשי ה- PHEV. אנו מאמינים כי הדור החדש של הרכב יוכל להוות פתרון מתאים לכל מי שמעוניין ברכב ירוק, וחסכוני ונושא הטעינה היווה חסם עבורו. בעתיד, נאפשר גם אופציה של טעינה מהירה לכשתגיע האפשרות לישראל.

עבור לתוכן העמוד