ראלי דרך המשי לקראת סיום

26/07/2016
הגדל

יום הראלי ה-12 התחיל עם חיוכים מאוששים. אחרי ביטול הסטייג' של היום הקודם (סופות חול), העבירו רז והלל את הלילה במלון קרוב למחנה ויצאו בבוקר ללג ה-12 מקולחים, מחויכים ואחרי שנת לילה טובה במיטה.

 

ליום הראלי ה-12 הגיעו לקו הזינוק 61 מכוניות וצוות פוינטר-iGO מוקם במקום ה-33. התוכנית היתה ברורה: לפני הכניסה לדיונות עוצרים להוצאת אוויר מהגלגלים. הצהובה "ניגנה" היטב, אחרי שהלל סידר את בעיית החשמל והסטייג' הצהוב, נראה וורוד.

 

ואז זה קרה. תיבת ההגה ניתקה מהשלדה, מסרק ההגה השבור נקשר עם ראצ'טים ורז והלל ממשיכים. במעבר בדיונה נוספת, נשברה ציריה של הנעה קדמית. הצהובה שקעה בחול והם נשארו עם הנעה אחורית בלבד. סביבם נתקעו מתחרים נוספים ובסיוע הדדי חילצו אחד את השני את השלישי ורז והלל ממשיכים. הצהובה מקרטעת עם מסרק הגה שבור, קשור בחבל, עם ציריה שבורה, עם הנעה אחורית, לאט בדיונות. ורז והלל ממשיכים. הם הצליחו להתקדם כ-20 ק"מ כשעוד היה אור ונותרו עוד כ-10 ק"מ להתקדם בחושך. ההערכה של רז היתה, שלסיום הסטייג' יגיעו בעוד כארבע עד חמש שעות. השעה אצלם היתה 23:30.הירח שעלה במלואו, הקל על הראייה וגשם מטורף, שהחל לרדת לפתע למשך כ-10 דק', הרטיב את החול וסייע להתקדמות. ורז והלל ממשיכים. בסיבובים חדים, הם פרקו צמיג שלוש פעמים, בעקבות הלחץ הנמוך. ורז והלל ממשיכים.משאית המארגנים, התקרבה מאחוריהם, אבל הם החליטו שהם מוותרים על שירותיה ולא מעוניינים שיגררו אותם לסוף הסטייג'. ורז והלל ממשיכים.

 

ב-00:27, זמן סין, הם יצאו מהדיונות. רז תיאר את היום כחוויה והסטייג' הכי חזקים שהיו להלל ולו אי פעם. סטייג' מדהים, חוויה מטורפת עם מתח מטורף. הם עברו 70 ק"מ דיונות עם הנעה אחורית בלבד ועל כל מטר שעברו, אמרו 'תודה', על שלא שקעו. בשלב מסוים יצא רז מהרכב והלך קדימה, עם פנס לפני הצהובה, לראות מה יש לפניהם. 90 ק"מ אחרונים של הסטייג' היו על קרקע קשה ואז העלו חזרה הלחץ בגלגלים והמשיכו לנקודת מדידת הזמנים הבאה. כשהגיעו, לא נתנו להם להמשיך, בטענה ש"כבר מאוחר" ולכן נסעו למחנה על הכביש. המחשבה שהובילה הייתה: זה לא נורא. נקבל "עונש זמן", אבל אנחנו עדיין במרוץ. הוחלט על שנת לילה קצרה והשכמה ב-05:00 לטפל בצהובה.

 

ביום שישי בבוקר הוכרזה "פקודת קרב" לקראת לג 13: השכמה ב-5 לטיפול בצהובה, ארוחת בוקר קלה, כ-31 ק"מ נסיעה לנקודת הזינוק, קרב יומי של כ-370 ק"מ. זהוהעייפות נדחקת הצידה ורז והלל חדורי משימה, מרוכזים, מפוקסים ומוכנים לקרב לגמרי: שום דבר לא יעמוד, בשלב הזה, בינם לבין סיום הראלי על ארבעת הגלגלים. ב- 09:26 (04:26 זמן ישראל) הוזנקו, מהמקום ה-60 (מתוך 73 מכוניות), לסטייג' של 367.44 ק"מ. במהלך היום חזר המנוע להתחמם ואילץ את החבר'ה לעצור, מדי פעם, למלא מים ולהמתין שיתקרר. מכווני מטרה ונחושים. סיימו את הסטייג' וכ-15 ק"מ אחרי קו הסיום גילו שאינם מצליחים עוד לקרר את הצהובה. המנוע חם וגם מים לא מצליחים לקרר אותו. בשעה 19:45 זמן סין עדכן רז כי, להערכתו, יגיעו למחנה רק בעוד כ-4 שעות. המיקום הכללי, המשוקלל (כולל תוספת זמן של 5 שע', מהיום הקודם), אחרי לג 13: 29 . המתחרים פטרהאנסל, , מוקם באותו שלב במקום 15ולואב במקום 8.

 

ביום שבת הוזנקו ללג ה- 14  ב- 08:14 (03:14 זמן ישראל), מהמקום ה- 40 (מתוך 71 מכוניות), לסטייג' של 261 ק"מ. 40 ק"מ לסיום והצוות מוצא עצמו מתקדם בכל פעם מס' ק"מ ספורים, עד כמה שטמפרטורת המנוע מאפשרת. מערכת הקירור התבררה כבעייתית ברמה שלא אפשרה טיפול בשטח וכך התנהלו. המנוע מתחמם, הם עוצרים, ממתינים שיתקרר וחוזר חלילה אך לרגע לא מוותרים או נכנעים וממשיכים להילחם בנחישות על כל נקודת ציון. המיקום הכללי אחרי סטייג' 14, המשוקלל, במכוניות: 32 . כאשר 102 מכוניות התחילו את הראלי ו-72 בלבד סיימו אותו. תם ונשלם. היום יוצא הראלי כולו, בשיירה אחת, לקטע מנהלתי של 507.81 ק"מ, שיקח אותם לבייג'ין. יגיע הזמן לניתוחים, שאלות, העלאת השערות ומסקנות.

 

עבור לתוכן העמוד