עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

אלופי ישראל יוצאים לראלי

5/07/2016
הגדל

דרך המשי, "silk way rally 2016" אשר יתחיל ב-9 ביולי, 2016 מהכיכר האדומה במוסקבה לאורך 11,000 קילומטרים מתוכם 4,500 שהם סטייג'ים מיוחדים החוצים את הנופים הקסומים של רוסיה, קזחסטן וסין, לפני שיגיעו לקו הסיום בלב בייג'ינג ב -24 ביולי.

לראלי יצאו גם צוות Desert Warrior של אביב קדשאי ויזהר ערמוני וכמו כן משאית סיוע של מיצובישי מסוג קאנטר בחסות כלמוביל מסחריות שתספק סיוע טכני בהכנת ותחזוקת המשאית. את הצמיגים לצהובה (רכב הראלי) ולמשאית תספק חברת אוטולוקס יבואנית צמיגי Toyo לישראל זו השנה הרביעית.

ראלי דרך המשי 2016 הינו הראלי השישי בסדרה תכנון המסלול הינו ייחודי ויהיה קרב בלתי מתפשר ואחד האתגרים הגדולים ביותר דרך טריטוריות לא ידועות, מדבריות, מישורים עצומים, קניונים תלולים, הרים, ערבות עם חורבות, ערים עתיקות ונופים מדהימים. המסלול יעבור בערבות רוסיה, בדרכים הקשות והמתפתלות בקזחסטן ובדיונות וברכסי ההרים הסיניים.

רז הימן, נהג צוות פוינטר IGO מציין, כי "מדובר בראלי קשה וארוך יותר מראלי דקאר בו השתתפנו ב 2012. זו הפעם השלישית שאנו משתתפים בראלי דרך המשי והפעם גם המאתגרת והקשה מכולם כשהשאיפה שלנו היא לסיים בעשיריה הראשונה, שאפתני אך אפשרי. העלויות גבוהות ואנו מקבלים רוח גבית מלאה תמיכה פיננסית ומורלית משותפים לדרך והספונסרים הראשיים כפוינטר המלווה אותנו מעל 10 שנים, והשנה הצטרפה לשמחתנו IGO, וכן מצמיגי Toyo, כלמוביל מסחריות, גילת סאטקום, טלפארמה, אאוטבק ונפתלי ניסן ובניו.

אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר מציין, כי רז והלל יוצאים למרוץ המאתגר ביותר שעשו עד היום בלי אף תמיכה ממשלתית, למרות שהספורט המוטורי מביא למדינה כבוד והישגים. הדבקות במטרה, השאיפה למצוינות וההתכווננות שלהם ל"יעדי על" נשגבים כנגד כל הסיכויים מרשימה ואנו שמחים להיות חלק מצוות הספונסרים שמאמין כי יוכלו לעשות זאת גם הפעם.

דודי וירניק, נשיא NNG, מפתחת תוכנת הניווט IGO: "כחברה בינלאומית הפועלת בשיתוף יצרניות הרכב הגדולות בעולם, אנו תומכים בספורט המוטורי ובאירועים סביב עולם הרכב והספורט. זה היה אך טבעי שניקח חלק ונתמוך בנבחרת הישראלית לאירוע ראלי הנחשב אחד הגדולים בעולם. החסות הינה חלק מפעילות החברה להשקת גרסת IGO PRIMO NEXT GEN , אני מאמין בלב שלם כי לצד הפעילות ברחבי העולם, חשוב וצריך לתמוך ולסייע היכן שנדרש בפעילות בישראל.

נותני חסות נוספים הם חברת אוטולוקס יבואנית צמיגי TOYO, אשר תספק לצהובה צמיגי שטח רגילים אך מתאימים למרוץ, צמיגים למשאית הסיוע ואביזרי נהיגה מבית MOMO Italy, ,חברת הבנייה נפתלי ניסן ובניו שנפרדה ממשאית הסיוע למשך 4 חודשים ולכלמוביל מסחריות אשר ביצעה במשאית יישור קו מכאני במוסך המרכזי, אאוטבק יבואן בולמי FOX, גילת סאטקום שסיפקה טלפון לוויני, טלפארמה על הסיוע עם הקארנה, SKYPRO שסיפקה ציוד צילום בטכנולוגיית 360 מעלות.

על הרכב: מדובר ברכב השייך לקטגוריית T1.2 (רכבי אב טיפוס מבניה עצמית בעל מנוע דיזל), בעל שלדת צינורות עליה הורכבו מכלולים מכניים של מיצובישי פג'רו. לרכב מנוע טורבו של BMW בנפח של 3,000 סמ"ק, 6 צילנדרים ו- 250 כ"ס עם מחשב בעל תוכנת מרוצים מיוחדת. צריכת הדלק תעמוד על כ-3.5 ק"מ לליטר בזמן המרוץ. משקל עצמי 1,980 ק"ג, צמיגי Toyo חדשים מדגם OPEN COUNTRY M/T, מערכת הרמה עצמית הידראולית מובנית, מידות הרכב: אורך 4.2 מטר, גובה 2 מטר, רוחב 2 מטר.

בולמי פוקס אשר הותקנו ברכב בסוף עונת 2014 עברו שיפוץ וכיול על ידי חברת אאוטבק יבואנית ונציגת בולמי FOX בישראל. כננת של חברת WARN, מאוחסנת ברכב ובמידת הצורך ניתנת להתקנה זריזה בחלקו הקדמי או האחורי.

על הנהג רז והנווט הלל: זהו הראלי הבינלאומי ה - 26 במספר של רז וה - 21 של הלל. רז והלל הם מנהגי השטח הבכירים והמעוטרים ביותר בישראל, זוכי פרס שרת התרבות והספורט לספורטאים מצטיינים לשנת 2009. הלל סגל, נווט הצוות, בן 67, בעל מוסך ליוגב. הנהג רז הימן, בן 52, מנכ"ל תנועה מערכות מחשוב וניווט. בעשור האחרון חזר הצוות מתחרויות הראלי בהן השתתף עם הישגים רבים, ביניהם מקום ראשון באליפות של גרמניה, ה-GORM Open, מקום ראשון כללי בברסלאו בלקן 2014, אלופי סבב הבלקן 2013, מקום ראשון כללי בראלי יוון 2013, מקום ראשון כללי ב- 24 השעות של יוון 2014.

 

עבור לתוכן העמוד