עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

טויוטה פריוס חדשה בישאל

12/03/2016
הגדל

יוניון מוטורס, יבואנית TOYOTA בישראל, מודיעה היום על התחלת שיווק הדור הרביעי של מכונית הפריוס, מציבה סטנדרטים חדשים חיסכון, פליטות ויעילות, מערכת היברידית חדשה ומנועים חדשים.

הפריוס, החדשה היא בעלת מערכת ההנעה ההיברידית המלאה מהדור החדש. טכנולוגיית ה- Hybrid Synergy Drive® משלבת בין שני מנועים, מנוע חשמלי ומנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר לברירה אוטומטית של מצב הנהיגה לביצועים יוצאי דופן וצריכת דלק מיטבית. ההספק המשולב עומד על 122.4 כ"ס והתאוצה מ-0 ל- 100 על 10.6 שניות.

מנוע- מערכת ההנעה ההיברידית, עברה שינויים לשיפור היעילות, הפחתת משקל וליטוש היכולות. שינויי תכנון מקיפים הובילו לכך שה- PRIUS מציגה את הביצועים הטובים ביותר בעולם ליחידת דלק וצריכת דלק של 28 ק"מ/ליטר בלבד בנסיעה משולבת (נתוני יצרן). ההאצה שקטה וחלקה, מגיבה במהירות ונותנת תחושה המותאמת טוב יותר למהירות המנוע. הסוללה ההיברידית החדשה מציעה צפיפות אנרגיה גבוהה יותר. ההספק הכולל שלה נשמר, אך גודלה הופחת ב- 10% והיא יכולה עתה לשאת 28% יותר אנרגיה ובעלת יכולת טעינה מהירה. המנועים החשמליים קטנים יותר, אך מעניקים יחס טוב יותר בין הספק למשקל. יעילותו התרמית של מנוע הבנזין הוגדלה ליותר מ- 40% אשר הינה היעילות הטובה ביותר למנוע בנזין. סוללת ניקל-מתכת הידריד חדשה הינה קומפקטית יותר לעומת הדגמים של הדור הקודם, עמידה יותר ובעלת ביצועי טעינה טובים יותר.

מרכב- הפריוס מיוצרת במסגרת הפלטפורמה החדשה Toyota New Global Architecture) TNGA ). פלטפורמה זו תהווה בסיס גם לכל הדגמים העתידיים של טויוטה, ממכוניות מיני, ספורט ועד לרכבי פנאי. פלטפורמת ה- TNGA של ה- PRIUS ממלאת תפקיד חשוב באיכות הנהיגה במכונית, מעניקה מרכז כובד נמוך יותר בהשוואה לדגם היוצא (2.5- ס"מ), ומבטיחה נהיגה מעורבת יותר, יכולות דינמיות מצוינות, דיוק בשליטה ברכב ותגובתיות משופרת. המשמעות היא שהשליטה הטובה יותר ברכב מושגת ישירות מאיכות השלדה והמרכב מבלי צורך להשתמש במתלים חזקים יותר או להתפשר על הנהיגה או הנוחות.

בטיחות- המפרט הבטיחותי כולל, בין היתר 7 כריות אוויר, מערכות בטיחות מתקדמות כולל מערכות בלימה מתקדמות, יציבות ואחיזה. הגה בטיחותי קורס בעת התנגשות, קורות פלדה כפולות בדלתות, מערכת בטיחות של מוביל איי ועוד.

עיצוב-  הפריוס החדשה דינמי וספורטיבי מבעבר. הצורה חדשה היא בעלת קווים חלקים אך חדים ועיצוב החרטום נאמן למורשת של PRIUS עם סמל TOYOTA כנקודת מיקוד חזקה. במבט מן הצד, ה- PRIUS מתאפיינת בצורה נמוכה ואתלטית יותר. הפלטפורמה החדשה, אפשרה הפחתת גובה משמעותית כדי ליצור מראה נמוך ודינמי יותר. הגובה הכללי הופחת ב- 20 מ"מ בהשוואה לדור הקודם, והוא עומד כעת על 1470 מ"מ. קו הגג העליון הוזז קדימה ב- 170 מ"מ. לדגם החדש בסיס גלגלים של 2.700 מ'. בחזית מצויד הרכב בפנסים ראשיים בטכנולוגיית LED בולטים ועמידים לאורך זמן ובגב הרכב הפנסים המשולבים הדקים והמרשימים הוזזו לקצה החיצוני של המכונית, בהמשך לזווית חדה המודגשת על ידי קו רציף ומיוחד של פנסי LED אדומים אחוריים.

עיצוב פנים- תא הנוסעים מתאפיין בעיצוב דומיננטי שהינו מתקדם, פונקציונלי ומרשים. מוטמעת בו התפיסה האינטואיטיבית של הדורות הקודמים, הפונקציונליות באה לידי ביטוי, בין היתר, במבנה לוח המחוונים הכולל אזורי שליטה נפרדים.

אבזור- הפריוס, מציעה סטנדרט אבזור גבוה במיוחד הכולל מערכת מולטימדיה מקורית. עם מסך טאץ' צבעוני "7, לוח מחוונים דיגיטלי HD צבעוני עם צג נתונים מרכזי, צג נתונים דיגיטלי צבעוני המוקרן על השמשה הקדמית בצד הנהג, מערכת התנעה חכמה. פנסים ראשיים בטכנולוגיית תאורה מבוססת LED,שלט חימום מושבים קדמיים ועוד. גלגל חלופי בגודל מלא.

מחיר - נותר ללא שינוי לעומת הדגם היוצא - 148,900 ₪.

 

עבור לתוכן העמוד