עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

ניסאן X-TRAIL חדש

13/12/2015
הגדל

קרסו יבואנית ניסאן בישראל משיקה את ניסאן X-TRAIL  החדש, שהוא מודרני ומצויד בשלל טכנולוגיות מתקדמות  מיוצר על בסיס המורשת המכובדת של ניסאן בתחום של ה- SUV.

בתוספת ידע מוביל בעולם בתחום של רכבי קרוסאובר, מגדיר X-TRAIL החדש פעם נוספת את פלח השוק של רכבי ה-SUV. ה-X-TRAIL החדש קשוח ורב יכולת יותר מהדגם מהדור הקודם, אך נוספו לו סגנון ויעילות של רכב קרוסאובר, עיצוב מלהיב, טכנולוגיות חדשניות ונוחות יוצאת דופן, על מנת להציב אמת מידה חדשה בשוק של רכבי קרוסאובר-SUV, בו מתנהלת תחרות עזה.

מנוע ותיבת הילוכים- ה- X-TRAIL מצויד במנוע טורבו דיזל חסכוני  מנוע dCi 1.6 בעל 130 כ"ס ומומנט של 32.63 קג"מ שמתקבל ב- 1,750 סל"ד. זהו אחד ממנועי הדיזל המתקדמים בפלח השוק שלו, עם כמה חידושים טכנולוגיים המתוכננים לשפר ככל האפשר את צריכת הדלק ולהקטין את פליטת המזהמים.  המנוע, קל-משקל ומעניק איזון מושלם בין ביצועים חזקים לבין חיסכון יוצא מן הכלל בדלק. המנוע בעל צריכת דלק של כ- 19 ק"מ לליטר. ה- X-TRAIL החדש מצויד בתיבת הילוכים Xtronic חדשה ומתקדמת מאוד, המבוססת על העיקרון של תיבת הילוכים רציפה, אך מתוכננת כך שהיא מעניקה חוויית נהיגה חלקה וטבעית יותר. שלא כמו תיבות הילוכים רציפות רגילות, תיבת ההילוכים Xtronic של ה X-TRAIL, מחקה את ההתנהגות של תיבת הילוכים מסורתית מרובת הילוכים בעת האצה מהירה, עם החלפות הילוכים מדורגות. בנהיגה רגועה יותר, ההילוכים מותאמים בעדינות כדי להעניק פעולה חלקה להפליא. המשמעות היא שתיבת ההילוכים Xtronic מציעה לנהג את הטוב משני העולמות, עם אספקת כוח חלקה להפליא, בעומס נמוך וביצועים ישירים בעת האצה חזקה.

בטיחות- ניסאן מעניקה יתרונות תפקודיים משמעותיים, מקלה על החיים של הנהג והנוסעים, ומסייעת בבטיחות הנהיגה. הטכנולוגיה כוללת את המאפיינים הבאים: אורות גבוהים ונמוכים אדפטיביים,  מערכת לניטור מרחק מהרכב לפנים, מערכת בלימת חירום אוטונומית לעצירת חירום,  מערכת זיהוי תמרורי תנועה, מערכת בטיחות בקרת סטייה מנתיב. ברמת ה-Tekna  קיימת גם מערכת עזר לחנייה אוטומטית במקביל ובמאונך, מערכת התראה על עייפות, מערכת בטיחות לזיהוי בשטח "מת", ומערכת בטיחות לזיהוי הולכי רגל 360°. בנוסף, נהג ה- X-TRAIL נהנה גם מאחת מתצוגות המחוונים המתקדמות ביותר עד כה, עם צג TFT צבעוני בגודל של 5 אינץ', הכולל לא פחות מ-12 תצוגות גרפיות שמופיעות בסבב ומספקות מידע והתראות דוגמת מהירות ממוצעת ומהירות נוכחית, תכני שמע, זיהוי תמרורי תנועה, המלצות לנהיגה חסכונית.

שני החידושים העולמיים הם מערכות Active Ride Control ו-Active Engine Brake. מערכת Active Ride Control מנטרת את פני הדרך ומזהה גליות העלולה לשבש את שמירת תנוחת המרכב ומשנה בהתאם את תפקוד המשככים כדי לפצות על כך. מערכת Active Engine Brake רותמת את הכוח והבקרה של תיבת ההילוכים Xtronic על מנת להוסיף בלימת מנוע בעצמה מסוימת בפניות או בהאטה עד למצב נייח. היתרונות כוללים בלימת מנוע יעילה יותר ותחושה משופרת, תוך הפחתת כוח הלחיצה על דוושת הבלם. המערכת השלישית, שהוצגה לראשונה בפלח השוק של מכוניות היוקרה, היא Active Trace Control. על סמך נתונים שמתקבלים מהחיישנים המובנים ברכב לניטור של מהירות הנסיעה, זווית ההיגוי, הלחיצה על דוושת ההאצה ומאמץ הבלימה, בולמת מערכת Active Trace Control את הגלגלים בנפרד, לפי הצורך, על מנת לצמצם מצבים של תת היגוי ולסייע לנהג לשמור על מסלול נסיעה בטוח בפניות: המערכת מסייעת במיוחד בכביש רטוב ובדרכים חלקלקות. כמו כן, מצויד X-TRAIL החדש במערכת סיוע לתחילת נסיעה בעלייה ובמערכת מתקדמת לבקרת נסיעה במורד (HDC). 

עיצוב- המעצבים של
X-TRAIL החדש התבקשו לשלב בין קווים חלקים ומסוגננים של רכב קרוסאובר מודרני לבין מראה קשוח של רכב SUV טיפוסי. במקום הקווים הקשוחים והרבועים של הדור הקודם, מתאפיין X-TRAIL החדש במראה יוקרתי ודינמי. קווים שריריים ומפוסלים יוצרים צללית ייחודית שממוסגרת בקימורים אלגנטיים ובקשתות גלגלים גבוהות, וכוללת כמה סימני היכר אופייניים של ניסאן דוגמת הפנסים האחוריים דמויי הבומרנג, הפנסים הראשיים המובנים שכוללים תאורת יום מסוג LED. ה- X-TRAIL החדש מגיע לישראל בתצורת שבעה מקומות ישיבה. תא הנוסעים מרווח, וכולל מאפיינים יוקרתיים כגון עיטורי כרום מתכתיים בצורות גיאומטריות, חיפויי Piano black, ריפוד בד איכותי או ריפוד עור מלא. הנוחות בשורת המושבים המרכזית שופרה הודות להגדלת המרווח לרגליים, שהתאפשרה בזכות ההגדלה של רוחק הסרנים והשינויים במבנה הגב של המושבים הקדמיים, ובזכות האפשרות להטות ולהזיז את מושבי השורה המרכזית.

אבזור- ה-  X-TRAIL מצויד ברמת אבזור גבוהה ביותר, המאפשרת פונקציונליות ונוחות נהיגה מרבית, כפי המצופה מניסאן. הוא מגיע בשתי רמות אבזור  Acenta  ו- Tekna. שכוללות: מערכת מולטימדיה הכוללת, מסך מגע צבעוני, הזרמת שמע בתקשורת Bluetooth ושילוב של טלפון סלולרי, כמו גם שקע עזר (Aux-in) ושקע USB, מערכת STOP&START, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי אוורור לנוסע ספסל שני, חיישני תאורה וגשם. שמשות אחוריות כהות, מראות צד מתקפלות חשמלית, גג זכוכית כפול, חלק קדמי נפתח חשמלי עם סוכך שמש חשמלי ובלם חנייה חשמלי. רמת ה- Tekna כוללת בנוסף 4 מצלמות לראייה היקפית 360 מעלות, מפתח חכם, כפתור להנעה, תא מטען נפתח חשמלית, ריפודי עור מלאים, חימום מושבים קדמיים, מושב נהג עם כיוונון גב תחתון, כוונון חשמלי למושבים קדמיים, פנסי חזית LED, חישוקי סגסוגת מהודרים 19" ומסילות גגון. מלבד האבזור הפונקציונאלי והשימושי, הנהגים ייהנו גם מערך מקיף של מערכות בטיחות הכוללת תפקודי עזר שנכללים במערכת Nissan Safety Shield של X-TRAIL.

מחירים:

מנוע dCi 1.6 טורבו Acenta -           החל מ- 185,000 ₪

מנוע dCi 1.6 טורבו Tekna -            החל מ- 200,000 ₪

 

 

 

עבור לתוכן העמוד