עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

אמינות כלי הרכב על פי שגריר

27/08/2015
הגדל

בששת החודשים הראשונים, כך עולה מדו"ח מיוחד אותו פרסמה חברת שגריר, המסכם את פעילותה במחצית הראשונה של שנת 2015, סיפקה החברה מעל 123 אלף סוגי שירותים מגוונים, מתוכם 58% גרירות ו- 42% התנעות ותיקונים.

מניתוח אופי תיקוני הדרך והגרירות שבצעה החברה מתברר כי כשלים במערכת החשמל עדיין מהווים את המרכיב העיקרי בקריאות לתיקון- 40%. לשם ההשוואה, ב- 2014 לגבי אותה התקלה שם היוו כ 44% מהתקלות, ולמעשה מדובר בקיטון של 9.3%. בנוסף לכל זאת, חושפת שגריר כי בעיות שונות במכלולי המנוע תפסו 17.4% מהקריאות לסיוע, בזהה לנתוני השנה הקודמת. מקרי תאונה או גניבה היוו 14.2% מהקריאות, תקלות בגיר ובמצמד 6.3%, ובשני אלה נרשמה ירידה קלה לעומת 2014.

עוד עולה מניתוח הקריאות כי 443 התקבלו כתוצאה מאורות דולקים שהושארו וגרמו לריקון מצבר, 411 נהגים נתקעו בכביש כתוצאה ממילוי סוג דלק לא מתאים, 341 נעלו את הרכב בעוד המפתחות בתוכו, 204 חולצו מדרכים שאינן סלולות, 144 רכבים נגררו לאחר שעלו באש, 101 קריאות התקבלו כתוצאה מאיבוד המפתחות ו - 65 התקשרו לאחר שנהגו עד טיפת הדלק האחרונה ברכב.

ניתוח ניצול השירותים הראה ש- 5.6% מתוך הרכבים משנת הדגם האחרונה (2015) נזקקו לשירותי דרך וגרירה כבר בשנה הראשונה שלהם על הכביש. מדובר בירידה של כמעט 11% לעומת 2014.

ולסיום, נתון מעניין במיוחד- בחינת התפלגות צריכת שירותי שגריר לפי ארץ יצור הרכבים מגלה כי  היפניות ממשיכות להוביל את רמת האמינות עם הכי פחות קריאות לשירות- 17.4% יזמינו שירות פעם בשנה, במקום השני מדורגת קוריאה- 20.7%, ארה"ב שלישית- 26.7%, והאירופאיות במקום הרביעי עם 32.2%.

 

עבור לתוכן העמוד