"איך אני נוהג"? יימשך

14/12/2014
הגדל

בישיבה שהתקיימה במשרד התחבורה, בין הארגונים השונים המייצגים את ציי החברות, הוחלט בשלב זה להמשיך בקיום החוק כפי שהיה בשנתיים האחרונות.

עם זאת, קבלו במשרד התחבורה את הטענות של ציי הרכב, על חוסר יעילות בטיפול בדוחות שנשלחים בפקס למשרד התחבורה, בסוף כל שנה. בעניין זה, ציינו במשרד כי  תתאפשר בעתיד, העברת הדוחות במדיה דיגיטלית וקבצי מחשב.

לצורך התייעלות ביישום החוק, הוחלט כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, תערוך מחקר מיוחד במטרה לייעל את השיטה הקיימת. במשרד התחבורה הדגישו, כי החוק אינו מבוטל. עוד הדגישו שלא יצאה מטעמם כל הודעה על כך. היוזמה לבחינת החוק מחדש, באה בעקבות פנייתו של ח"כ בועז טופורובסקי. לבקשתו נתקבלה חוות דעת מטעם מרכז המיידע והמחקר בכנסת וממשרד התחבורה. בסקר מיוחד שנערך מטעם "פורום פעולה" בקרב חברות להם צי רכב גדולים, השיבו 196 קציני בטיחות בתעבורה בחברות. סך כל התלונות שנתקבלו בחברות נאמד ב- 23,430 תלונות בשנה. 2,233 תלונות נחשבו למסוכנות. כ- 17,629 תלונות היו על התנהגות לא זהירה. 77% מקציני הבטיחות חושבים שיש להמשיך ולקיים את החוק. רק 23% בעד לבטלו. לשאלה מי אמור לטפל בתלונות חמורות, 48% מקציני הבטיחות בעד טיפול של החברות. 30% בעד טיפול משטרתי, ו- 15% השיבו בעד טיפול של משרד התחבורה

 

עבור לתוכן העמוד