"צוק איתן" ומכירות בשוק הרכב

7/08/2014
הגדל

מבצע "צוק איתן", השפיעה על שוק המכוניות. בחודש יוני נמכרו 23,090 מכוניות ואילו בחודש יולי נמסרו 18,469 מכוניות ירידה בשיעור של 21%. אם זאת למרות המלחמה, יבואני הרכב יכולים להיות מעודדים. בשבעת החודשים הראשונים השנה נמכרו 153,977 כלי רכב לעומת 133,402 בתקופה הקודמת אשתקד עליה בשיעור של 15 אחוז לעומת השנה החולפת.

 

יונדאי ממשיכה להוביל את שוק הרכב הישראלי בשבעת החודשים הראשונים נמכרו 20,757 מכוניות מתוצרת החברה מהם 18,193 כלי רכב פרטים. טויוטה ממשיכה להצמד ליונדאי כשהיא מוכרת בתקופה 17,578 מזה 15,695 כלי רכב פרטיים. קיה נמצאת במקום השלישי עם מכירות של 16,051 כלי רכב מזה 13,132 פרטיות.  את החמישיה הראשונה משלימים מזדה עם מכירות של 11,399 כלי רכב וסקודה 8,858 כלי רכב.

 

היבואנים המובילים בשוק הישראלי הם כלמוביל האוחזת בנתח שוק של 18.6% עם מסירות של 28,698 כלי רכב. בחודש יולי חלה ירידה במספר המכוניות שהיבואן מכר מ-4,686 ל-3,306 מכוניות. היבואן השני בגודלו הוא דלק מוטורוס עם נתח שוק של 12.5% עם מכירות של 1,816 מכוניות לעומת 3,078 מכוניות בחודש יוני לפני המלחמה. צ'מפיון מוטורס נמצאת במקום השלישי עם נתח שוק של 12.3% כאשר אצלה הירידה בחודש יולי הייתה קטנה יחסית מ-2,751 ל-2,311 כלי רכב. את החמישיה הראשונה משלימים יוניון מוטורס עם נתח שוק של 11.9% וטלקר עם 10.6% מכלל השוק.

 

הונדה מסרה ביולי 918 מכוניות מדובר בגידול של 43%. מציבושי לעומתה ירדה ב- 40% בחודש זה. יבואנית קורולה דווחה על 16,737 מסירות לקורולה החדשה מיום השקתה לפני שנה בדיוק. לטענת היבואן בדובר בגידול של כ- 70% מהיעדים שקבע.

 

מכירת מוניות

 

בסך הכול נמכרו 2,629 מוניות מתחילת השנה. המותג המוביל הוא סקודה עם מכירה של 787 מוניות. במקום השני נמצא קיה שמכרה 689 מוניות, ואחריה מרצדס עם 486, רנו 185, פולקסוואגן 144, אופל 123 ופיג'ו 98 מוניות.

עבור לתוכן העמוד