עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמודתקן אירופאי חדש לכסאות בטיחות לילדים
הצורך בהתקני בטיחות לתינוקות מתקדמים הביא לתקן אירופאי חדש המחייב התקנת התקני איזופיקס לשם בחינת הרכב במבחן ה-NCAP.
מחקר צרפתי מצא כי תאונות התהפכות תורמות 18 אחוזים ממקרי המוות של תינוקות בכלי רכב, מה שמייצר השראה למהנדסי רכב הפועלים להתקן טוב יותר, יציב יותר שיביא להפחת מספר מקרי המוות של תינוקות בעת תאונות דרכים. חשוב לציין כי כיום, 96 אחוזים מכלל מושבי הילדים באירופה מחוברים בהתקן איזו פיקס והשאר באמצעות החגורות הרגילות.
התקן האירופאי הנוכחי ECE R44 נכנס לתוקף ביוני 2005 והוא מוחלף בהדרגה על ידי תקן חדש i-SIZE (ECRS 129) שהופעל החל מחודש ספטמבר 2013 אבל איננו מחליף במלואו את התקן הקודם.
השיפורים בתקן החדש הם תוצאה של הלקחים שנלמדו ממבחני בטיחות שבדקו את מצב התינוק בעת התהפכות מכונית. חשוב להזכיר כי מושב בטיחות בתקן I-SIZE תואם למושב בעל התקן איזופיקס. ברוב המקרים, התקן החדש מיועד לפשט את התקנת המושב ולמנוע התקנה לא נכונה. הוא לוקח בחשבון תאונות צד ותכנונו מנוטר באמצעות הכלים החדשים ביותר העומדים לרשות מהנדסי הרכב. התוצאה היא התאמה טובה יותר בין מושב התינוק וכסא הרכב. המושב החדש מבוסס על משקל התינוק ולא על גילו ואיכות המידע המועבר בשילוט בתוך הרכב טובה בהרבה.
השינויים העיקריים בתקן החדש הם, סימון בולט יותר לגבי האפשרות לניתוק כרית האוויר וכן סימון משופר של המצבים לחיבור מושב התינוק. הבדלים נוספים, באפשרויות הניתוק של המושב מכסא המכונית. מעבר לכך התקן החדש דורש שהעומס על החיבור לא יוחלש בעקבות תאונה ולא ייצור נקודות "מתות" בהגנה על התינוק בעת תאונה, כמו למשל נקודת תורפה ידועה בהגנה על תינוק בעת תאונה שהיא איזור הבטן.
עוד בחדשות התחבורה
- קיה ספורטאז' בגרסאות חדשות בנזין 2.0 היברידי ופלאג אין בישראל, 13/07/2022
- חשיפה ראשונה ליונדאי איוניק 6 החשמלית, 13/07/2022
- מאזדה CX-3 בגרסה מחודשת, 13/07/2022
- דאצ'יה ג'וגר חדשה: פתרון אטרקטיבי ל- 7 נוסעים, 13/07/2022
- סקודה קארוק מתחדשת, 13/07/2022
- מסירת מכוניות חדשות ינואר-יוני 2022, 13/07/2022
- סקיוול זכתה במכרז מנהל הרכב הממשלתי, 28/06/2022
- טויוטה פונה למימן, 28/06/2022
- מסירת מכוניות חדשות ינואר-מאי 2022, 28/06/2022
- מסתמן: מס הבלו יוזל בשקל לליטר, 28/06/2022