קבוצת קרסו - מבט מבפנים

18/02/2014
הגדל

קבוצת קרסו עברה שינויים רבים בשנים האחרונות. התכנסנו לשיחה עם צלי סעדי (39, נשוי + 2, מתגורר בשוהם) מנהל מחלקת המגזר העסקי בקבוצה, כדי ללמוד מקרוב על השינויים והשפעתם על שוק הרכב בישראל בכלל, וציי החברות בפרט.

 

"קבוצת קרסו עברה שינוי עמוק בשנים האחרונות. מחברה משפחתית ומסורתית הפכנו לחברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה בתל אביב. השינוי הזה הוא לא רק שינוי מבני אלא שינוי עמוק בכל רובדי החברה אותו הוביל איציק וייץ עם כניסתו לתפקיד לפני כ- 8 שנים"- כך אומר צלי סעדי לאתר ארגון מנהלי תחבורה, השבוע.

 

"קרסו היום ממוקדת יותר בצורכי הלקוח ושמה את הלקוח בראש מעייניה הן בנושא השירות והן בהתאמת הדגמים לצרכן הישראלי. המהפך הזה מתבטא בתוצאות מצוינות- ניסאן קפצה בכמות המכירות מכ- 3,000 רכבים בשנה לרמה של כ- 10,000 רכבים בשנה וזאת הודות לדגמים איכותיים יותר ומבוקשים יותר. מגמה זו רק תלך ותגבר בשנים הקרובות. ואילו רנו קפצה מרמה של כ- 5,000 רכבים בשנה לרמה של כ 10,000 רכבים בשנת 2013. בשנת 2013 רנו גדלה ב 50%, נתון מדהים לכל הדעות. אם אני מתייחס לשינויים הללו ולרמת השפעתם על תחום ציי הרכב אזי אין ספק שאני נהנה מכך מאוד, הלקוח המוסדי מבין יותר ויותר כי רכבי קרסו והשירות שהוא מקבל בקרסו הינם מהשורה הראשונה, החל ממגוון הדגמים וכלה בשירות במרכזי השירות".

 

 

שאלה: מותגי קרסו מגוונים ביותר כיום, מכוניות צרפתיות לצד יפניות. איך אתה מתמודד עם כל המגוון הרחב עם ניגודי היצרנים?

 

"אני רואה בכך יתרון של ממש, להבדיל מיבואנים אחרים אני יודע להציע מותג אירופאי לצד מותג יפני, מגוון של דגמי דיזל לצד מנועי בנזין סטנדרטיים, רכבים עם גיר ידני ורכבים עם גיר אוטומט.  גם בתצורות השונות של הרכבים יש לי היצע גדול, רכבי סופר מיני, משפחתיות, ג'יפונים ומנהלים לצד רכבי עבודה כמו קנגו, מאסטר וניסאן nv200. אנו מצליחים לתמרן בין שני היצרנים וכמעט ולא סובלים מניגודי עניינים בניהם".

 

כך פרץ מנוע הדיזל לחיינו


שאלה: מחירי הדלק הביאו להצלחת מכונית הפלואנס דיזל, כמה מכרתם ובכלל איך הצלחתם לחדור לנישת המכוניות הפרטיות עם מנוע דיזל שהיה נפוץ למסחריות בלבד?

 

"הפלואנס דיזל הוא סיפור הצלחה גדול. כבר באמצע 2011 זיהינו שמחירי הדלק משתוללים וחיפשנו את הפתרון לכך, מצאנו מהר מאוד את הפלואנס דיזל. הפלואנס דיזל מצטיינת בנסיעה חלקה ומהירה, המנוע זריז ומגיב מצוין וחווית הנהיגה לנהג מצוינת, אם מצרפים לכך את נתוני צריכת הדלק המעולים שהמנוע הזה מייצר (1 ל- 17.3 נתוני אמת), מבינים שיש כאן סיפור הצלחה. לא היה פשוט לשנות את טעמו של הנהג הישראלי שכל חייו היה שבוי בסטיגמות על מנועי דיזל  ולשכנע אותו  שהמנוע הזה מוצלח מאוד המייצר חיסכון ענק בעלות הדלק. השקנו בסוף 2011 את הפלואנס דיזל עם חדירה אגרסיבית וממוקדת לשוק, הצגנו בפני הארגונים את החיסכון המשמעותי בצריכת הדלק של הדגם הזה ואילו למשתמש הסופי הצגנו את חווית הנהיגה הספורטיבית והצלחנו לקלוע לשני הקהלים. כמובן שנעזרתי המון במנהלי התחבורה וקציני הבטיחות בתעבורה שנמנים עם לקוחותיי הטובים ביותר ואולי זו ההזדמנות להודות להם. כשראינו שהמהלך הזה מצליח הרחבנו את היצע הדגמים בעלי מנוע הדיזל והשקנו בישראל את: מגאן דיזל, מגאן אסטייט(סטיישן) דיזל, גרנד סניק (7 מקומות ישיבה) דיזל וכן את רכב המנהלים רנו לאטיטיוד בגרסת הדיזל. בסה"כ מכרנו למעלה מ- 10,000 רכבי דיזל מסוף שנת 2011 ועד היום".

 

שאלה: קרסו הקימה חברת ליסינג ( ליס 4 יו). כיצד פועל הקשר בין שתי החברות, האם המהלך קידם את מותגי קרסו שלא היו כה נפוצים בחברות ליסינג אחרות?

 

"כחלק מהתפתחות החברה ורצונה להיות חברת ONE STOP SHOP בענף הרכב, ביצענו מספר קניות משמעותיות של חברות מענף התחבורה, קרסו מחזיקה היום ב 33% ממטרו מוטורס יבואני סאן יאנג, קרסו קנתה 50% מפעילות חברת התחבורה הציבורית השלישית בגודלה בישראל –  "נתיב אקספרס", קרסו רכשה בעלות מלאה על חברת הליסינג פאסיפיק (ליס 4 יו) ורק לאחרונה קרסו קיבלה את הזיכיון לייבוא והפצה של ציוד מכני הנדסי כבד (צמ"ה) של חברתCASE . כל הפעולות הללו בהחלט מסייעות לקדם את החברה לאחת מחברות הרכב המובילות בישראל".

שאלה: כיצד אתם כיבואן מתמודדים עם מכירת דגמי המשומשות במסגרת עסקאות הטרייד-אין?

 

"קרסו הקימה לפני מספר שנים את "קרסו טרייד אין" במטרה לסייע לצרכן הפרטי ולהקל עליו את רכישת הרכב החדש. היום קרסו טרייד אין מונה כ 12 סניפים ונמנית על אחת מחברות הטרייד אין הגדולות בישראל".

 

שאלה: שוק הליסינג פונה לאחרנה לצרכנים פרטיים, האם אתה חש ירידה בהזמנות לציי רכב? האם לדעתך  מסלול הליסינג הפרטי יפרח?

 

"עד עתה אני לא מרגיש שינוי בהזמנות לציי רכב, ההיפך הוא הנכון, אך זווית הראיה שלי לאו דווקא משקפת את כלל השוק. אני בהחלט מאמין שמסלולי הליסינג הפרטי ילכו ויגדלו ונראה בישראל תוכניות ליסינג כדוגמת השוק האמריקאי".

 

מעטפת בטיחות מתקדמת

 

שאלה: דרוג הבטיחות יצא לדרך באוגוסט 2013, במסגרתו ניתנים הקלות מיסוי על אביזרי בטיחות חשובים, אילו מערכות נוספות מוצעות על ידכם בעקבות השינוי?

 

"קרסו כיבואן רנו וניסאן, רואה חשיבות עצומה בנושא הבטיחות ובעקבות דרוג הבטיחות החדש אנו נערכים לשווק את רוב הדגמים שלנו עם מערכת מוביל איי כסטנדרט, כבר היום רנו פלואנס בגרסת הבנזין ובגרסת הדיזל משווקות עם המערכת הזו. אנו רואים חשיבות רבה בכל מערכת בטיחותית שיכולה להציל חיים. יתרה מכך, אנו מתחילים בימים אלו בשיווק חבילת בטיחות נוספת שכרגע היא ייחודית לפלואנס בנזין ונקראת RENAULT SAFE GAURD, החבילה כוללת:
1. מוביל איי.
2. מצלמת רוורס.
3. מצלמה קדמית.
4. חיישן לחץ אויר.
5. חיישן CHILED MINDER נגד שכחת תינוק ברכב.

 

החבילה הזו מייצרת מעטפת בטיחות מתקדמת לנהג ולנוסע. המערכת מתריעה ומונעת תאונות וכן מסייעת ותומכת בנהג בקבלת ההחלטות. אני בטוח שהמערכת הזו תתקבל בברכה גם על ידי המשתמש ברכב וגם על ידי מקום העבודה שלו".

 

היבוא המקביל אינו מתאים לשוק הישראלי הקטן

 

שאלה: האם אתה רואה עתיד לרעיון היבוא המקביל כצעד ליצירת תחרות בענף הרכב בישראל?

 

"אני לא רואה עתיד לרעיון הזה, שוק הרכב הישראלי קטן מאוד באופן יחסי לעולם ויהיה קשה ולא כדאי ליצרן להתעסק עם כמה וכמה גורמים בשוק כה קטן. גם יבוא מקביל ממש דהיינו קניה מדילר של יצרן מסוים לא יהוה יתרון מפני שהיבואן הישראלי יודע להשיג בדרך כלל מחיר קניה זול יחסית מהיצרן, המחיר הזול מושג בעיקר בגלל התחשבות היצרן ברמות המס הגבוהות בישראל, רק לפני כשנה פורסמה כתבה בידיעות אחרונות שבה בדק העיתונאי את מחירי הרכב בישראל ללא מס לעומת רכבים באירופה שגם בהם הוא ניטרל את המס והגיע למסקנה שרוב הרכבים שנמכרים בישראל זולים משמעותית מאירופה. נתון זה מלמד ומוכיח כי מחירי קניית הרכבים על ידי היבואנים הינו טוב וזול והבעיה העיקרית היא בגובה המס".

 

שאלה: דיזל לאן? האם השינוי בנוסחת זיהום האוויר מחסלת את עידן הדיזל, בו בזמן שהוא נפוץ במדינות אירופה?

 

"אין ספק שהנוסחה החדשה מרעה מאוד את מצב מנועי הדיזל בישראל, אך אנו בקרסו שמנו לנו למטרה להמשיך ולהציע את דגמי הדיזל שלנו במחירים תחרותיים לצרכן. החיסכון שמייצר מנוע הדיזל לצד חווית הנסיעה בו הופכת את דגמי הדיזל לאטרקטיביים ומבוקשים במיוחד ולכן אנו פועלים בעזרת היצרן לשמור על מחירים אטרקטיביים ותחרותיים גם בשנת 2014".

 

שאלה: לסיכום, מה אתה מאחל לשנת 2014?

 

"המון בריאות לכל החברים, שנמשיך לעשות עסקים ביחד ושנצליכח במלחמה שלנו בתאונות הדרכים ובקטל בכבישים".

עבור לתוכן העמוד