עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

יונדאי מכוונת לשוק המיני

3/02/2014
הגדל

כלמוביל יבואנית יונדאי בישראל השיקה בישראל את ה- i10 החדשה. הדור השלישי החדש של ה- i10  המיוצר משנת 2009 קובע רף חדש כמעט בכל מימד בסגמנט המיני.

 

עד היום ומתחילת השיווק הדגם בישראל מכרה יונדאי כ- 12 אלף מכוניות מדגם ה- i10 . הדור החדש של ה- i10  המיועד לחמישה נוסעים, ישווק ב- 4 רמות גימור ובשתי גרסאות מנוע של 1.0 ו- 1.25 ליטר, ידני ואוטומטי. ה- i10 החדשה תימכר במחיר של 64,900 ₪ לדגם ה- Insight האוטומטי אשר מציב אותה כדגם הנגיש ביותר בישראל לרכב אוטומטי בעל 5 מקומות ישיבה. מחיר ה-i10 מדגם ה- Inspire הידני עומד על 59,900 ₪ ומציב אותה כאחת המכוניות הנגישות בישראל. דגם ה- Premium יימכר במחיר של 70,900 ₪ ודגם ה- Supreme 1.25 ליטר אוטומטי יימכר במחיר של 78,990 ₪.

 

עיצוב

ה- i10 החדשה היא מכונית אירופאית אמיתית שתוכננה, עוצבה ופותחה מהיסוד במרכז המו"פ האירופי של יונדאי ב-Russelsheim, גרמניה, בהשקעה של מעל חצי מיליארד יורו ומיועדת ללקוחות באירופה אשר שמים דגש רב על עיצוב מודרני ודינמי. ה- i10 החדשה ממשיכה גם היא את סממני העיצוב של יונדאי - Fluidic Sculpture ותכלול אבזור בטיחות, מפרט עשיר, שילובי צבעים ייחודיים בפנים הרכב ורמת גימור גבוהה.

 

מידות


ה- i10 החדשה ארוכה יותר ב- 8 ס"מ מהדור הקודם, דבר שהפך אותה למכונית מהארוכות בקטגוריה. כמו כן ה- i10 הפכה להיות לרחבה ביותר בקטגוריה עם תוספת של 6.5 ס"מ. גובה המכונית קטן ב- 4 ס"מ ועומד על 1500 מ"מ אשר מעניקים לה מראה אתלטי ומלוטש עם פרופורציות מדויקות למרכב. בסיס הגלגלים גדל ב- 5 מ"מ והרכב עשיר במקומות אחסון ותאים.

 

שינויים במידות

i10 ישן  + / - תוספת מידות מ"מ חדש i10   תיאור
 3585  80+  3665  אורך
 1595  65+  1660 רוחב 
 1540  40-  1500  גובה
 2380  5+  2385  בסיס גלגלים


 
הדור החדש של ה- i10 הינו המרווח ביותר בקטגוריה עם מרווח רגליים קדמי גדול יותר ב- 4 ס"מ במושבים הקדמיים אשר עומד על 1070 מ"מ. תוספת של 16 מ"מ יותר באזור הכתפיים אשר עומד על 1306 מ"מ ומרווח ראש קדמי נדיב של 1008 מ"מ. 

 

נפח תא המטען


תא המטען של ה-i10 החדשה עומד על 252 ליטר אשר מציב את ה- i10 כרכב המיני עם תא המטען הגדול ביותר בקטגוריה. יחד עם מושבים אחוריים מקופלים הנפח עומד על 1046 ליטר.

 

הבטיחות


הבטיחות האקטיבית והפסיבית מבטיחים הגנה מקסימאלית לנהגים כמו גם להולכי רגל. תכונות בטיחות אקטיביות כגון בקרת יציבות אלקטרונית
(ESC), ניהול יציבות רכב (VSM), מערכת בקרת משיכה (TCS), איתות בלימת חירום (ESS) מערכת סיוע בעליה (HAC), 5 משענות ראש מתכווננות, נטרול אוטומטי של נעילה מרכזית בזמן תאונה, מערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים (TPMS) מצוידות כסטנדרט. בנוסף, תאורת עזר בפנייה ((SBL - רק בדגם 1.25 בפעם הראשונה ב- i10 החדשה. מפרט אבזור הבטיחות הפאסיבי של ה- i10 כולל גם שש כריות אוויר עם אפשרות לנטרול כרית אויר במושב הנוסע בכל הדגמים.


מערכת לבקרת לחץ אוויר בצמיגים (TPMS) מצוידות כסטנדרט. בנוסף, פנסים עוקבי  פנייה ((SBL - רק בדגם 1.25.


איכות


יונדאי מציינת את שיפור איכות החומרים והקפדה על הרכבתם בפנים הרכב. היצרנית, רשמה שיפור משמעותי ברמת השקט (NVH) אשר נמדדה ביחס למתחרים. 38 דציבלים בעמידה ו - 65 בנסיעה.


אבזור

 

ה- i10 תגיע עם אבזור עשיר בדגמים השונים:

דגם ה- Inspire 1.0 ליטר הידני MP3 עם כניסת AUX/USB ואייפוד, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, שקע כוח 12V בתא מטען ועוד. יכלול בין היתר אבזור עשיר הכולל 4 חלונות חשמל, נעילה מרכזית, מראות חשמליות, אימובילייזר מקורי, מערכת שמע מקורית, דגם ה- Insight  1.0  האוטומטיMP3 עם כניסת AUX/USB  ואייפוד, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, שקע כוח 12V בתא מטען, 2 חלונות חשמל מקדימה (ללא מראות חשמל) וזוכה למחיר אטרקטיבי של 64,900 ₪ בלבד. כולל נעילה מרכזית, אימובילייזר מקורי, מערכת שמע מקורית. דגם ה- Premium 1.0 ליטר האוטומטי כולל 4 חלונות חשמל, נעילה מרכזית, מראות חשמליות, אימובילייזר מקורי, מערכת שמע מקורית MP3 עם כניסת  AUX/USB ואייפוד, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, שקע כוח 12V בתא מטען, ג'נטים מגנזיום פנסי איתות במראות ועוד.


דגם ה- Supreme 1.25 ליטר האוטומטי כולל בנוסף לאבזור ה-Premium גם בלוטוס מקורי ושליטה קולית על מערכת השמע, הגה מצופה עור, תאורת עזר לפניה ומפתח מתקפל לשלט.


מנועים וביצועים


בישראל תשווק ה- i10 עם מנוע בנזין בנפח 1.0 ליטר ו- 1.25 ליטר ועם גיר אוטומטי וידני (אוטומטי בלבד במנוע ה- 1.25 ליטר).

מנוע ה - 1.0 ליטר מפיק 66 כ"ס ב- 5500 סל"ד ו- 9.6 קג"מ ב- 3500 סל"ד, מהירות מרבית של 155 קמ"ש וזינוק מ- 0 ל- 100 ב- 14.9 שניות בידני, מהירות מרבית של 145 קמ"ש וזינוק מ- 0 ל- 100 ב- 16.8 שניות בדגם האוטומטי.

מנוע ה- 1.25 ליטר מפיק 87 כ"ס ב- 6000 סל"ד ו- 12.2 קג"מ ב- 4000 סל"ד עם מהירות מרבית של 171 קמ"ש וזינוק מ- 0 ל- 100 ב- 12.3 שניות.
 
דן אורנשטיין, סגן נשיא כלמוביל ומנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי, מציין כי "ה- i10 החדש הוא מוצר בשל ואיכותי בעל אבזור עשיר, ממדים נדיבים ובטיחות גבוהה אשר יאתגר את כל המתחרות. ה- i10 הוא הרכב הנכון בזמן הנכון מבחינתנו ברוח ה- Modern Premium והוא נגיש באופן שעוד לא היה כדוגמתו בארץ. קטגוריית רכבי המיני צמחה השנה והגיעה לכדי 10% משוק הרכב בישראל לאחר שבשנת 2010 עמדה הקטגוריה על כ- 3% בלבד. אנו צופים כי גם בשנת 2014 יצמח השוק".
 
 

עבור לתוכן העמוד