סיכום מכירות 2013

9/12/2013
הגדל

נתוני היבוא של מכוניות באחד עשרה החודשים הראשונים של השנה מאפשרים לבחון את התנהגות השוק, מי השולט בשוק וכיצד מגמת הריכוזיות והעובדה שיבואן אחד הוא בעל הזכות הבלעדית כמעט לייצג יותר ממותג בינלאומי אחד משפיעה באופן מיידי על רמת התחרות ועל מידת הרווח של היבואנים.

 

באחד עשרה החודשים הראשונים של 2013 נמכרו עד כה 200,996 מכוניות. יונדאי ממשיכה לשמור על מעמדה כיבואנית הבכירה בישראל. ב-11 החודשים הראשונים היא העלתה לכבישי ישראל 31,262 מכוניות כאלף מכוניות יותר (3.6%) מבתקופה המקבילה אשתקד. טויוטה ממשיכה לשמור על יציבות והיא ממקמת את עצמה במקום השני עם מכירות של 20, 328 מכוניות עליה של 8.7%. קיה צמודה אליה עם מכירות של 19,665 מכוניות ובמקום הרביעי נמצאת סקודה שחלפה על פני פורד עם מכירות של 12,109 עליה של 13%. פורד מכרה רק 11,989 מכוניות ירידה משמעותית של כ-28% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. את העשיריה הראשונה חותמות מאזדה , סוזוקי ניסאן רנו ופולקסוואגן.

 

מוניות בתקופה הנוכחית נמכרו 3,587 מוניות המובילה בשוק היא סקודה עם מכירות של 1,167 מרצדס 721, קיה מכרה 769 מוניות, פולקסוואגן 302, רנו 221, אופל 171, והשאר מיבואנים שונים. בחגיגת המכירות הגדולה הזאת היו מעורבים בעיקר חברת כלמוביל יבואנית יונדאי, מרצדס ומיצובישי ששולטים ב-18.5אחוז מכלל השוק, צ'מפיון יבואנית פולקסוואגן, אאודי, סיאט וסקודה האוחזת ב-13.3 אחוז מהשוק. דלק מוטורס יבואנית המותגים פורד, ב.מ.וו, מיני ומאזדה אוחזת ב-11.9 אחוז. יוניון מוטורס יבואנית טויוטה אוחזת ב-10.4 אחוז מהשוק, טלקר יבואנית קיה אוחזת ב-9.8 אחוזים מכלל השוק וקרסו יבואנית רנו ואינפיניטי אוחזת ב-9.5 אחוזים מכלל השוק תופעה מעניינות היא שבצמרת המכירות נמצאות חברות המייצגות יותר ממותג אחד בצד חברות כמו יוניון (טויוטה) וטלקאר (קיה) המייצגות מותג אחד בלבד.

 

 

איזה מכוניות קנינו השנה
כאמור, ב-2013 הישראליים קנו 200,996. מרבית המכוניות שנרכשו היו: קומפקטיות. החלוקה הפנימית של המכירות בהתאם לסיווג היבואנים מובאת בתרשים להלן:

 

איזה גודל מנוע מעדיפים הישראליים
61 אחוז מהישראלים מעדיפים באופן ברור מכוניות עם מנועים בינונים וקומפקטיים בגודל 1201-1600. נישה שצומחת בתקופה האחרונה היא של מכוניות מיני המצויידות במנוע קטן .

עבור לתוכן העמוד