סקודה משיקה את האוקטביה החדשה

7/10/2013
הגדל

לאחר יותר מ- 3.7 מיליון כלי רכב, שנמכרו ביותר מ- 100 שווקים שונים ברחבי העולם, היא פה. חטיבת סקודה בישראל, מבית צ'מפיון מוטורס, מציגה את הדור החדש

 (6) של המשפחתית הנמכרת של החברה סקודה אוקטביה. האוקטביה תוצע בשלב הראשון בישראל עם שלושה סוגי מנועים &ndash 1.2 ליטר TSI עם 105 כ"ס, 1.4 ליטר TSI המספק 140 כ"ס. מנוע ו- 1.8 ליטר TSI המספק 180 כ"ס. ומנועי הדיזל יושקו ברבעון האחרון של השנה. השילוב בין חיסכון של 100 ק"ג במשקל הרכב לצד מנועי טורבו משודרגים חזקים וחסכוניים מבעבר מאפשר לאוקטביה החדשה להציע חיסכון של עד 23% בתצרוכת הדלק. ולהפוך לאחד מכלי הרכב ה"ירוקים" בסגמנט בקבוצה 4. דגמי ה- 1.2, וה- 1.4 ימכרו בשתי רמות גימור: גרסה בסיסית Ambitionומפוארת בגרסת ה-Elegance . כמו כן תשווק גרסת דיזל 1.6 ליטר ו-2.0 ליטר.


מנועים ותיבת הילוכים- האוקטביה תוצע בשלב הראשון בישראל, עם שלושה סוגי מנועי טורבו TSI משודרגים. טכנולוגיית ה- TSI המוצעת באוקטביה החדשה מציעה מנוע עם הספק גבוה ביחס למשקל ולנפח, מומנט גבוה בסל"ד נמוך, צריכת דלק ופליטת מזהמים, בדגש על CO2, נמוכה. מנועי האוקטביה בנפח ה- 1.2 וה- 1.4 לוקחים נוסחה זו לשיא קיצון עם דגם מנועים חדש תחת השם EA 211. ממוצע צריכת הדלק של דגמי האוקטביה הינו הטוב בקטגוריה ומציע שיפור מדהים של 23% בצריכת הדלק לעומת הגרסה הקודמת. המשקל שהופחת ב- 100 ק"ג, (ממוצע כל הגרסאות) שיפור יעילות המנוע, לצד המידות חדשות, מאפשרות לדור השלישי של האוקטביה להציע רמת פליטת מזהמים השייכת לסגמנטים קטנים בהרבה, גם לאחר עדכון תקנות המיסוי החדשות ולהתמקם עם גרסאות ה- 1.2 וה- 1.4 TSI בקבוצת זיהום 4.

 

לראשונה מוצעת כסטנדרט באוקטביה האפשרות החסכונית של מערכת ה- Start & Stop המסייעת לחסכון בדלק בכל עצירה של הרכב. גרסת מנוע טורבו 1.2 TSI מציעה הספק של 105 כ"ס, המושגים בין 5,500 ל- 4,500 סל"ד, עם 17.8 קג"מ המושגים בין 1,400 ל- 4,000 סל"ד. מנוע זה מספק תאוצה מאפס למאה ב- 10.5 שניות. תצרוכת דלק המשולבת של גרסה זו עומדת על 5 ליטר ל- 100 ק"מ. גרסת המנוע החזקה בנפח 1.4 TSI מציעה הספק של 140 כ"ס, המושג ב- בין 4,500 ל- 6,000 סל"ד, עם 25.4 קג"מ המושגים בין 1,500 ל- 3,500 סל"ד. מנוע זה מספק תאוצה משמעותית יותר מאפס למאה ב- 8.5 שניות. כשתצרוכת דלק המשולבת של גרסה זו עומדת על 5 ליטר בלבד ל- 100 ק"מ. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים DSG, בת שבעה הילוכים.

 

בטיחות- האוקטביה החדשה מציגה קפיצת דרך בטיחותית בזכות הפלטפורמה המודולרית של ה- MQB הקשיחה יותר. מעתה מערכות חדשניות בתחום הבטיחות והטכנולוגיה. האוקטביה שהוכיחה את עצמה רק לאחרונה במבחני הריסוק של ה- N-cap וזכתה בציון המקסימלי של 5 כוכבי ריסוק, מצוידת כסטנדרט ב- 7 כריות אוויר הכוללות שתי כריות אוויר קדמיות וצידיות לנהג ולנוסע, זוג כריות ווילון ותוספת של כרית ברך בעבור הנהג. בנוסף מציעה האוקטביה את כל מערכות הבטיחות הקיימות. בבטיחות האקטיבית נקבל, מערכת למניעת נעילת גלגלים ABS- Anti Locking Brake System, מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרונית EDL- Electronic Differential Lock , מערכת להעברה יעילה של כוח המנוע אל הכביש TCS &ndash Traction Control System, מערכת לבקרת יציבות ושמירה על הרכב בנתיב הנסיעהESP- Electronic Stability Program, מערכת לסיוע בבלימות חירום BAS- Brake Assist System, מערכת לבלימת הרכב אחרי תאונה Multi-Collision Brake, ESC עם פונקצייתmulticollision brake (MKB) ו-Prefill (בניית לחץ במערכת בלמים ע"י הורדת מהירות בדוושת הדלק- הכנה לבלימת חירום) מתג לניתוק כרית האוויר הקדמית בצד הנוסע, חגורות בטיחות קדמיות פירוטכניות עם כוונון לגובה וקדם מותחן נקודות עיגון Isofixו- Top Tether להתקנה קלה ובטוחה של מושבי בטיחות לילדים. לכל אילו מתווספת גם מערכת סיוע בעליה (Hill Hold), מערכת לניטור לחץ אוויר בגלגלים עם נורת התראה ופנסי ערפל (בגרסת ה- Elegance).


מרכב- האוקטביה החדשה מבוססת על פלטפורמת ה- MQB המודולרית החדשה של קונצרן פולקסווגן. הפלטפורמה החדשנית מספקת מספר יתרונות משמעותיים על פני פלטפורמות עבר, עם מרכב קשיח וקל יותר המאפשר לאוקטביה להשיג חסכון גדול יותר צריכת הדלק שלה. מרכב ה- MQB גם נוח יותר להטמעת מערכות בטיחות חדישות, מאפשר גמישות תכנונית רבה ומסייע רבות לתחושת דיוק המרכב. האוקטביה בשני הדורות הקודמים הייתה מהמכוניות המרווחות בסגמנט, כאשר בדגם החדש תכונה זו הופכת לבולטת יותר עם בסיס גלגלים שגדל ב- 11 ס"מ לכדי 269 ס"מ, אורך שגדל ב- 9 ס"מ לעבר 466 ס"מ ורוחב שצומח ב- 4.5 ס"מ לכיוון של 181.4 ס"מ. נתונים אלו הם רק חלק מהסיפור, ניצול המרחב האופטימלי של האוקטביה כראוי לסיסמת ה- Simple Clever מאפשר לה להציע שפע של מקום לחמישה נוסעים עם מרווח ברכיים מצוין ליושבים מאחור עם 7.3 ס"מ, כשגם מרווחי הראש והכתפיים גדלים לכ- 10 ס"מ. רוחב המושבים הקדמיים גדל ב- 4 ס"מ, ל- 14.54 ס"מ ואילו האחוריים צומח ב- 2.6 ס"מ ל- 14.50. תא המטען, כמו תמיד בסקודה, מנצח את כל המתחרות ללא תחרות, ומציב רף חד של 568 ליטר עם גלגל רזרבי, ההופך ליעיל ומרשים יותר עם דלת תא המתרוממת ביחד עם השמשה האחורית, משפחה יכולה להכניס את כל מטענה - מעגלות ילדים ועד תיקים ולצאת לדרך. תא המטען מציע 1,558 ליטר בקיפול.

 

עיצוב- העיצוב החיצוני של האוקטביה מציע את העיצוב הסולידי והאלגנטי של סקודה והינו אבולוציה לדגם היוצא עם קווים מסוגננים קלאסיים, מעל תפישת זמן או אופנה חולפת. חזית הרכב כוללת את הסבכה הקדמית המוכרת של המותג בתצורת "מפרשיות" המצופה כרום גריל. מכסה המנוע מעוצב עם תפיחה במרכזו המסתיים עם הלוגו החדש של החברה וקווים חדים הגולשים לעבר כונס האוויר. לכך מצטרפות יחידות תאורה קדמיות מלבניות מאורכות, בתאורה הראשית ופנסי ערפל קדמיים (בגרסת האלגנס). צד המרכב כולל שני פסים לאורכו, עליון ותחתון. צללית הרכב רומזת על המרחב העצום שהיא מספקת לנוסעים ובתא המטען, בעוד שהקווים הזורמים מפנסי החזית ועד לתא המטען מדגישים את רוחבה ונמשכים עד אל יחידות התאורה האחוריות - המגיעות בתצורת C המלבנית המוכרת של היצרן. העיצוב הפנימי כולל שילוב חומרי הרכבה איכותיים מאי פעם, ביחד עם איכות גימור מוקפדת מאפשרים לאוקטביה החדשה להציג סטנדרטים הגבוהים מהמוכר בעולם המשפחתיות. השקט יוצא הדופן שהאוקטביה מציעה בנהיגה, בזכות איכות חומרי הבידוד, מזכיר מכוניות מקטגוריות גבוהות בהרבה. תחושת האיכות מתעצמת בזכות איכות החומרים המרשימה: מהדשבורד הכולל חומרים רכים נעימים למגע עם שילובי צבעים כהים ובהירים, דרך הקונסולה המרכזית הכוללת סידור מהוקצע וארגונומי לכפתורי השליטה השונים, ועד דיפוני הפנים והדלתות האיכותיים המציעים שילובי אלומיניום.

 

אבזור- האוקטביה מציעה את הדור החדש של מערכות המידע, הבידור והנוחות, שעד לפני שנים ספורות היו נחלת הבלעדית של קבוצות רכב גבוהות יותר. המשפחתית של סקודה כוללת אבזור שופע בכל מה שקשור לאזור תא הנוסעים. גלגל ההגה, בן 4 צלעות מגיע בציפוי עור, מתכוונן לגובה ולעומק ובעל כפתורים לשליטה על מערכת השמע והטלפון וקשיחות המותאמת למהירות הנסיעה. מחשב הדרך מגיע עם תצוגת Maxi Dot משופרת, מערכת שמע מקורית מהדור החדש Bolero, הכוללת מסך מגע ודיבורית BT מובנית, שמונה רמקולים, יכולת קריאה של קבצי MP3 עם חיבור לנגנים חיצוניים ושקע USB. ידיות ההילוכים ובלם היד אף הן מצופות עור ויש משענת יד קדמית ומשענת יד אחורית הנשלפת מגב המושב עם מחזיקי כוסות (בגרסת ה- Elegance). לכל אלו מתווספת גם מערכת בקרת שיוט, Day time running lights, חלונות חשמליים מלפנים ומאחור, מראות מתכווננות חשמלית מתקפלות (בגרסת ה- Elegance) ומתחממות וגימור כרום לפתחי האוורור והכפתורים. למעשה האוקטביה מציעה רמת אבזור מבין הגבוהות בקטגוריה. האוקטביה מציעה בנוסף, פתרונות חכמים לאחסון ושפע של תאי אחסון. ממחזיק כוסות כפול לשני בני הזוג ומחזיק טלפון מקורי בקונסולה המרכזית, דרך כיסי אחסון שימושיים בגב המושבים ומתחת לכיסא הנוסע בצד הנהג (בגרסת ה- Elegance) תאי אחסון לבקבוקים בדלתות הרכב, תא כפפות מואר עם מערכת קירור ועד תא אחסון ייעודי למשקפיים וכרטיס חנייה. תאי האחסון בתא המטען כוללים את רכיבי - Cargo הכוללים שני רכיבי פלסטיק המאוחסנים מאחורי בתי הגלגלים האחוריים, מחולקים לשניים עם "סקוטש" בחלק התחתון המאפשר לעצב אותם כדי להכיל את המטען ואז לאבטח אותם לרצפת תא המטען. (בגרסת ה- Elegance). תא המטען כולל גם שתי רשתות אנכיות שניתנות לחיבור לחלק האחורי ולצדדים של תא המטען, ורשת אופקית אחת שניתן לחבר אותה לרצפה, אלו מסוגלות להחזיק פריטים קטנים יותר השוקלים עד 1.5 ק"ג ולקבע אותם ברכב. הוורסטיליות של סקודה באה לידי ביטוי גם עם שלושת המושבים האחוריים הנפרדים, הניתנים לקיפול, בתצורת 60/40.

 

 מחירים:
1.2 אמבישיין- 131,990 ₪
1.2 אלגנס- 137,990 ₪
1.4 אמבישיין-  139,990 ₪
1.4 אלגנס- 145,500 ₪   

עבור לתוכן העמוד