יותר בטיחות במכונית פחות מיסים

10/07/2013
הגדל

החל מ- 1 באוגוסט 2013 תצוין ברישיון הרכב רמת האבזור הבטיחותי של הרכב, זאת בעקבות תקנה חדשה שנחתמה ביום ג' (9/7/2013) ע"י שר התחבורה.

 

במסגרת השינוי, יוענקו תמריצי מס לכלי רכב פרטיים שייובאו לארץ עם מערכות בטיחות, במטרה לעודד רכישה של כלי רכב בטיחותיים יותר. תמריץ המס יקבע בהתאם למספר מערכות הבטיחות שהותקנו ברכב. ככל שרמת האבזור הבטיחותי ברכב תהיה גבוהה יותר יקבל הרכב ציון גבוה יותר שיזכה אותו בתמריץ מס גדול יותר. תמריצי המס יחולו בשלב הראשון על עשר מערכות בטיחות. כאשר בשלוש מהן תתאפשר גם התקנה מקומית של מערכות הבטיחות בכלי הרכב. רוב מערכות הבטיחות נועדו למנוע תאונות דרכים ולצמצם את פגיעתם של נהגי רכב דו גלגלי והולכי הרגל.


הטבות המס ייחולו על כל כלי רכב פרטיים ומסחריים חדשים, שמשקלם הכולל הוא עד 3.5 טון וכן על כלי רכב פרטיים שייובאו לישראל ביבוא אישי. הזיכוי במס יחושב כהטבת מס קצובה, בהתאם לחבילת הבטיחות הקיימת ברכב. לכל מערכת בטיחות יינתן ניקוד שיבטא את רמת האבזור הבטיחותי ובהתאם לכך יקבע גובה הזיכוי ממס הקנייה.

 

 

רשימת מכללי הבטיחות שאושרו, תתעדכן מעת לעת בהתאם להתפתחויות הטכנולוגיות ולשינויי התקינה ברכב. אגף הרכב במשרד התחבורה הפיץ הוראת נוהל ליבואנים המעגנת את מתן התמריצים לכלי רכב המצוידים במערכות בטיחות.


הטבות המס יחולו על  10 מערכות הבטיחות הבאות:
כריות אוויר- (מעל 6 כריות), נועדו למזער את הפגיעה בנהג ובנוסעים בעת תאונת דרכים.


מערכת סטייה מנתיב- מתריעה על סטיית הרכב מהנתיב באמצעיים קוליים, ויזואליים או על ידי הרעדת מושב הנהג. מערכת זאת תתאפשר גם בהתקנה מקומית.


מערכת ניתור מרחק מלפנים- מזהה מכשול הניצב לפני הרכב או מצב של אי שמירת מרחק מהרכב שמלפנים ומתריעה על סכנת התנגשות באמצעות התראה קולית ויזואלית, המערכת תתאפשר גם בהתקנה מקומית. יצוין כי ישנן מערכות אקטיביות אשר בעת זיהוי סכנת התנקשות מפעילות בלימה אוטומטית מלאה של הרכב.

 

מערכת זיהוי "שטח מת"- מזהה שטחים מתים באמצעות שימוש בחיישנים הנמצאים בדפנות הצד האחריות של הרכב ומפעילות התראה מוארת במראה החיצונית המתאימה.

 

מערכת בקרת שיוט אדפטיבית-  דואגת לשמירת מרחק בטוח מהרכב שלפנים על ידי שליטה אוטומטית על המצערת והבלמים.


מערכת הגנה על הולכי הרגל- מתריעה באמצעים קולים וויזואליים על הולכי רגל החוצים או עומדים על הכביש לפני הרכב, בעת נסיעת הרכב במהירות של עד 30 קמ"ש. מערכת זאת תתאפשר גם בהתקנה מקומית.

 

מערכת עזר לבלם- מסייעת לנהג במקרה של בלימת חירום. המערכת מזהה מצב חירום ובמידה והנהג לא מפעיל מספיק כוח על דוושת הבלם כדי לבצע עצירה מלאה, המערכת מגבירה את לחץ הבלימה לרמה המרבית.

 

מערכת מצלמות רוורס- מותקנות בחלק האחורי של הרכב ומאפשרות צפייה פנוראמית מתא הנהג על המרחב הנמצא מאחורי הרכב בעת נסיעתו לאחור. על המערכת להיות משולבת עם

 

חיישני רוורס- תפקידם להתריע על התקרבות מסוכנת למכשול שמאחור.

 

מערכת חיישני לחץ אוויר- מתריעה מפני ירידה בלחץ האוויר בצמיגי הרכב.

 

מערכת חיישני חגורות בטיחות מאחור- מתריעה על אי חגירת חגורות בטיחות מאחור.

 

עבור לתוכן העמוד