עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

הדנים ירוקים יותר

3/06/2013
הגדל


חברת יונדאי מדווחת כי היא סיפקה היום  15 מכוניות Ix35המונעות על ידי תאי דלק לעירית קופנהגן ומבטיחות אפס זיהום למעט דליפת מים מהמפלט, מה שכמובן עדיף לעומת עשן וזיהומים מוכרים. כזכור דנמרק היא המדינה השנייה שבה ניסתה לפעול חברת בטרפלייס. המכוניות סופקו לעיריית קופנהגן במקביל להשקת תחנת ה"תידלוק" המימני הראשונה בעיר. 

 

ביונדאי מדווחים כי אלו הם המכוניות הראשונות שיצאו מפס ייצור סדרתי ועד לסוף שנת 2015 ינועו כבר כ-1,000 מכוניות מדגם זה שיצאו מפס הייצור של החברה בקוריאה. המכונית שסופקה היא דור שלישי לפיתוח מנועים המתבססים על תאי מימן והיא תוצר של מחקר ופיתוחו שהחל כבר בשנת 1998.

 

המכונית שסופקה לעירית קופנהגן מצוידת במנוע חשמלי המפיק 100KWשווה ערך ל-136 כ"ס. המהירות המרבית של המכונית היא 160 קמ"ש. תא האיחסון (מכל "הדלק") הוא בעל נפח מרבי של 5.64 ק"ג ומאפשר לרכב לנוע ללא הטענה חוזרת למרחק של 594 ק"מ. טעינה חוזרת נמשכת דקות בודדות. הנתון הזה הוא מרשים במיוחד לאור ההבדל בינו ובין המכונית החשמלית הידועה היום שטווח הנסיעה שלה קטן בהרבה. ביצועי הרכב כמעט זהים לדגם הממונע בבנזין והמוכר בישראל. מהירותו המרבית 160 קמ"ש ותאוצה ל- 100קמ"ש תארך בתוך כ- 12.5 שניות. המכונית מיוצרת במפעלי אולסן, פיתוח הארך כ- 14שנים של תכנון והשקעה.

  

השקתה תתבצע רק לאחר שהמכונית נסעה בניסויים שונים למעלה מ- 3מיליוני ק"מ. המכונית מציבה את יונדאי בצמרת היצרנים של רכב מימני, שימושי שאינו פולט מזהמים. בתוכנית היצרן, לסיים ייצור של כ- 1,000 מכוניות כאלה עד לשנת 2015 ולשווקן במדינות אירופה, שבהן עשויות לקום בתחילה התשתיות לטעינת רכב מימני, זאת בהתאם ליעדי האיחוד הארופאי. המכונית נחשפה לראשונה בתערוכת ג'נבה ולפני חודש בתערוכת ברצלונה בספרד. 

עבור לתוכן העמוד