עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמודתאונות דרכים בימי הסגר
תקופת הסגר בחודשי מרץ-אפריל הפחיתה את היקף הנסועה בכבישי ישראל וגם את היקף הנפגעים בכל חומרות הפגיעה בהשוואה לתקופות מקבילות בשנים 2015-2019.
יחד עם זאת, הירידה בהיקף הנסועה הינו קיצוני יותר מאשר היקף הירידה במספר ההרוגים ובהתאם נצפתה עליה של 40% במספר ההרוגים למיליארד ק"מ נסועה. בקרב פצועים קשה ביחס לנסועה, נצפתה ירידה של 26%, וירידה של 51% בקרב הפצועים קל. עוד נצפתה עליה באחוז התאונות העצמיות ועליה בעבירות מהירות ואי שמירת מרחק. בתקופת הסגר הראשון, מעורבותם של רוכבי אופנוע בתאונות חמורות עלתה, בעוד מעורבותם של הולכי רגל ירדה. כמו כן, חלה עליה בהיפגעות צעירים בגילאי 15-24 וחלה ירידה בהיפגעותם של בני 65+.
הסגר השני, נכון ליום זה מסתמן במאפיינים דומים לסגר הראשון וגם כאן נכון ליום זה, לא נרשמו ירידות משמעותיות, על אף הירידה בכמות הנסועה.
מספר הרוגים לפי חודשים בשלוש השנים האחרונות
חודש |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
ינואר |
38 |
27 |
29 |
24 |
פברואר |
25 |
35 |
28 |
22 |
מרץ |
21 |
23 |
25 |
18 |
אפריל |
33 |
20 |
25 |
21 |
מאי |
30 |
26 |
23 |
27 |
יוני |
46 |
21 |
29 |
26 |
יולי |
38 |
22 |
33 |
31 |
אוגוסט |
21 |
21 |
31 |
39 |
ספטמבר |
29 |
17 |
24 |
27 |
אוקטובר |
32 |
43 |
38 |
7 |
נובמבר |
28 |
35 |
28 |
- |
דצמבר |
23 |
27 |
42 |
- |
|
364 |
316 |
355 |
242 |
תאונות
בימי הסגר
|
מספר
תאונות בסגר הראשון |
מספר
תאונות בסגר השני |
|
15.3-29.4 |
18.9-11.10 |
קטלנית |
20 |
14 |
קשה |
92 |
53 |
קלה |
2061 |
776 |
נפגעים בתאונות בימי הסגר
|
מספר
נפגעים בסגר הראשון |
מספר
נפגעים בסגר השני |
|
15.3-29.4 |
18.9-11.10 |
הרוגים |
23 |
14 |
פצוע
קשה |
99 |
53 |
פצוע
קל |
2696 |
963 |
|
|
|
עוד בחדשות התחבורה
- מסירת מכוניות חשמליות, 9/03/2023
- מסירת מכוניות חדשות ינואר-פברואר 2023, 9/03/2023
- מס הנסועה על רכב חשמלי בוטל בחוק ההסדרים, 9/03/2023
- יונדאי סנטה-פה היברידית בישראל, 9/03/2023
- מסירת מכוניות היברידיות, 9/03/2023
- עדכון מחיר הדלק לחודש מרץ, 9/03/2023
- עדכונים ממשרד האנרגיה, 26/02/2023
- דרוג בטיחות בכלי רכב בישראל 2023, 26/02/2023
- ג'ילי החשמלית בתנופת מכירות, 26/02/2023
- ניסאן קשקאי e-POWER חדש הושק בישראל, 26/02/2023