עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

חדשות עולמיות בתחום הרכב

1/09/2012
הגדל

מאזדה 6 חדשה

 

מאזדה היפנית תציג את המכונית המשפחתית שלה בתערוכת מוסקבה ולאחר מכן בתערוכת פאריז, ומקווה לתת תחרות טובה למתחרות העיקריות בנישה כמו טויוטה קאמרי ופולקסוואגן פאסאט. ה-6 החדשה תצוייד במגוון מנועים כאשר המנוע העיקרי יהיה מנוע דיזל בנפח של 2.2 ליטר שיפיק 148 כ"ס ויעמוד בתקן יורו 6 תוך כדי פליטת 105 גרם CO2 לק"מ, טוב יותר מאשר ב.מ.וו 320 המייצרת 109 גרם CO2 לק"מ.  תיבת ההילוכים תהיה ידנית או אוטומטית עם ששה מהלכים ותוצג גם גרסה של הנעה קדמית. 

 

 מאזדה 6 תהיה מכונית שבה הרצפה והגוף הם חלק אחד, דבר זה יביא להקטנת המשקל בכ-8 אחוזים, כ-100 ק"ג, אם כי בסופו של דבר בשל תוספות מכללי בטיחות וטכנולוגיה שונים ההפחתה תהיה ב-50 ק"ג בלבד. בסיס גלגלים יהיה באורך 2.8 מטר (ארוך בכ-105 מ"מ מהדגם הנוכחי) ואורכה הכולל יהיה 4.8  מטר.


האם סאאב תחזור לכבישים?

 

גרסה חדשה של ה-SUV פניקס של סאאב תעלה לכביש כתוצאה משיתוף פעולה בין החבר הגרמנית SPYKER יצרנית Spyker D8 שקנתה את המותג סאאב מ-GM, והחברה הסינית YOUNGMAN. המכונית החדשה תמוצב בנישת ה-SUV הספורטיבית ותציג שם רף גבוה של איבזור וטכנולוגיה.


סוזוקי ומיצובישי בסכנה

 

שתי החברות היפאניות נקלעות ככל הנראה למשבר בשוק האמריקאי בשל מיעוט הזמנות. המשבר בשוק האמריקאי הוא המשך לירידת קרנן בשוק האירופאי בצל התחזקות יונדאי, קיה ופולקסוואגן.

 

בארה"ב נתח השוק של שתי החברות הללו ביחד בחודש יולי הוא 0.6 אחוזים לעומת 0.8 אחוזים ב-2011 ו-1.4 אחוזים ב-2007. לשם המחשה, ב-2002 מיצובישי לבדה מכרה בארה"ב יותר מכוניות מאשר יונדאי קיה ופולקסוואגן. בשנת 2013 מתכננים במיצובישי להתמקד באאוט לנדר על גרסותיו השונות וכן בחשמלית שלהם ה-I ELECTRIC ובלנסר, הקומפקטית הותיקה. סוזוקי תמשיך להתבסס על דגם ה- Kizashi ורכב ה-SUV הגראנד ויטרה והמסחרית אקוטור.

 

תוכנית אובמה לדלק חלופי

 

הנשיא האמריקאי פירסם את הגרסה האחרונה לתוכניתו להגברת השימוש ברכב בעל הנעה אלטרנטיבית. בהצהרה שפורסמה מדבר הנשיא אובמה על יעד שאפתני שיושג בשנת 2025 שבו רמת הנצילות של מנועי המכוניות תוכפל וצריכת הדלק תגיע ל-23.5 ק"מ לליטר במקביל לירידה משמעותית ברמות פליטת המזהמים. ההצהרה של הנשיא מדברת על שיפור שנתי של 5 אחוזים בצריכת הדלק ברכב פרטי ושל 3.5 אחוזים במשאיות. ההגעה ליעד תביא לירידה משמעותית בצריכת הדלק של השוק האמריקאי ותביא לחסכון משמעותי של 8,000 דולר, במחירי היום, של דלק לאורך תקופת החיים הממוצעת של מכונית. אובמה גובה בתמיכה של מנכ"לי ג'נראל מוטורס, פורד, קרייזלר, הונדה ויונדאי. הדבר צפוי להביא ככל הנראה גם ליצירת כ-570,00 מקומות עבודה נוספים בתעשיות שיפתחו את התחום.

 

ההצהרה מבטיחה תמיכה משמעותית ברכבים החשמליים וההיברידיים וכן במנועים הניזונים מגז טבעי. המחיר להגעה ליעד עד לשנת 2016 הוא כ-192 מיליארד דולר שיביאו לחסכון כבר בשנים 2017-2025 בשיעור של 515 מיליארד דולר. מכירה מואצת של מכוניות חשמליות והיברידיות תביא להשגת המטרה שהנשיא הציב כאשר היעד הוא הגדלת מכירת חשמליות והיברידיות. טויוטה מכרה ב-2011  136,463 מכוניות מדגם פריוס היברידי המהוות 1.1 משוק המשפחתיות בארה"ב.

 

טייסון סלוקום, דירקטור באיגוד משתמשי הרכב בארה"ב, בירך את הנשיא וקבע כי היעד יוכל להיות מושג ובכל מקרה היעדים יבחנו ב-2018. החברות הגרמניות פולקסוואגן ודיימלר מתנגדות לכוונות הממשל האמריקאי בשל טענתן כי התוכנית מעניקה עדיפות ליצרנים אמריקאים בשוק הפיק אפ.

 

עבור לתוכן העמוד