עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמודתחזוקת המכונית בימי נגיף הקורונה
בימי נגיף הקורונה, אנו מצויים בבית והמכונית חונה בחנייה ללא תזוזה. במצב עמידה ממושכת צפויה להיות בעיה שמצבר המכונית יתרוקן ממתח חשמלי והיא לא תניע. בנוסף, עמידה ממושכת לא טובה למערכות המנוע, הנוזלים שבהם ולצמיגי המכוניות.
לפניכם
המלצות לפעולות קטנות בכל הקשור לגבי תחזוקת המכוניות שחונה לפרק זמן ארוך.
טעינת
מצבר הרכב
1. מתניעים
את המכונית למשך 10-15 דקות.
2. מכבים
מראש את כול צרכני החשמל המשמעותיים כגון: מזגן ומערכת האורות.
3. לוחצים
בדוושת הדלק במתינות ובקביעות כדי להגיע למהירות של כ- 1,500 סיבובי מנוע לדקה.
ניתן להבחין בנתון, במד סיבובי המנוע המצוי בלוח המכוונים. (הפעלת המנוע במהירות
נמוכה אינה מייצרת טעינה יעילה.
- יש
לנתק את הקוטב השלילי, ברכבים בהם מותקן מצבר רגיל.
- ברכבים היברידיים ללא מצבר חיצוני במתח 12 וולט, יש לנתק את מחבר הקוטב השלילי של המצבר הפנימי, המיועד ליחידת ההנעה ההיברידית, שהוא מסוג ליתיום יון. כאן יש להתייעץ עם המוסך או הגורם המטפל ברכב.
צמיגי
הרכב
בעת
חנייה ממושכת עלול להיווצר נזק מיבני בצמיג ולגרום לאזור מגע שטוח, שבין הצמיג
לקרקע. במצב זה הצמיג עשוי להתעוות ולגרום לאחר מכן
לרעידות בנסיעה. ההמלצה ברכבים חונים לזמן ממושך לפעול באופן הבא:
מומלץ למלא את הצמיג באוויר לחץ הגבוה ב- 5 PSI מלחץ הניפוח הרגיל. (לא לשכוח להפחית את לחץ
האוויר למידה המומלצת בעת חזרת הרכב לשיגרה).
רצוי אם ניתן להזיז את הרכב כמה מטרים קדימה/אחורה אחת לחודש ע"מ לשנות את אזור המגע של הצמיג עם הקרקע. בתחזוקה נכונה תמנע תקלה.
עוד בחדשות התחבורה
- קיה ספורטאז' בגרסאות חדשות בנזין 2.0 היברידי ופלאג אין בישראל, 13/07/2022
- חשיפה ראשונה ליונדאי איוניק 6 החשמלית, 13/07/2022
- מאזדה CX-3 בגרסה מחודשת, 13/07/2022
- דאצ'יה ג'וגר חדשה: פתרון אטרקטיבי ל- 7 נוסעים, 13/07/2022
- סקודה קארוק מתחדשת, 13/07/2022
- מסירת מכוניות חדשות ינואר-יוני 2022, 13/07/2022
- סקיוול זכתה במכרז מנהל הרכב הממשלתי, 28/06/2022
- טויוטה פונה למימן, 28/06/2022
- מסירת מכוניות חדשות ינואר-מאי 2022, 28/06/2022
- מסתמן: מס הבלו יוזל בשקל לליטר, 28/06/2022