עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

יונדאי i30N

30/01/2019
הגדל

כלמוביל, השיקה בישראל את רכב הספורט, מכונת האדרנלין, הביצועים והריגוש, יונדאי i30N. המכונית שנבנתה במיוחד עבור חובבי ההגה, מבלי לוותר על עיצוב סולידי המאפשר שימוש פונקציונלי ברכב גם בימי שגרה.

העיצוב- ל- i30N עיצוב מלוטש, פגוש קדמי מעוצב ויחידת גריל ייחודית וגדולה המשולבת בתאורת LED כשתאורת היום ממוקמת מעל הפגוש הקדמי לקבלת קירור המנוע והבלמים בצורה יעילה ומבנה אווירודינמי טובים יותר. גלגלי ה- N מקבלים חישוקי סגסוגת 19 אינץ' ועיצוב צידי הרכב המיוחדים משפרים את אופיו הספורטיבי של הגוף התחתון. גג פנורמי, מראות וחצאיות בצבע שחור מבריק, ספויילר אחורי בעיצוב אווירודינמי עם משולש אזהרה גדול במרכזו, פגוש אחורי אגרסיבי, צמד אגזוזים ופסי קישוט באדום אשר תוחמים את המרכב מקדימה ומאחורה משלימים את התמונה לקבלת מכונית ספורט שלמה הבנויה לרגש. דגם ה- i30 Fastback N הינו דגם ייחודי, אלגנטי ומתוחכם והראשון בעיצוב 5 דלתות קופה. ה-Fastback הוא השני בסדרת ה- N  של יונדאי (הושק באוקטובר 2018)  עם מקדם גרור נמוך יותר ב -7% מה- i30 N לרעשי רוח נמוכים יותר ויעילות משופרת. בעל איכות גבוהה של חומרי פנים ותוספות מתכת כהה להדגשת אלגנטיות הרכב.

צבעים: ה- N תגיע במגוון צבעים: תכלת, כחול בהיר, אדום, שחור, אפור ולבן.

מנוע, תיבת הילוכים וביצועים - יונדאי i30N , תשווק כאשר הגרסה הבכירה יותר של הדגם-Performance Packageכוללת: מנוע 2 ליטר טורבו בנזין  e-CVVT ישירה, 275 כ"ס ב- 6,000 סל"ד לעומת גרסת הבסיס עם 250 כ"ס, ו- 36 קג"מ מומנט אשר זמין כבר מ- 1,450 סל"ד. תיבת 6 הילוכים ידנית. באשר לביצועים, מהירות מרבית של 250 קמ"ש, זמן האצה מ- 0 ל - 100 קמ"ש תתקבל ב- 6.1 שניות מ- 80 ל- 120 קמ"ש ב- 5.6 שניות ומערכת N Grin Control System המאפשרת לבחור מבין 5 מצבי נהיגה המותאמים למצב רוחו של הנהג המשנים את אופי המכונית והנהיגה. מצב נורמל, ספורט, N, N Custom ואקו. מערכת בקרת השיגור מאפשרת משיכה מקסימלית ל'זינוק המהיר ביותר. היא שולטת על הרכב כדי להקטין את הגלגול וההחלקה בהאצה מנקודת ההתחלה ועוזרת להאיץ את המכונית כמו נהג מרוץ מקצועי.ל- i30N קיים דיפרנציאל קדמי אלקטרוני מוגבל החלקה, המסייע בהורדת הכוח לכביש בצורה חלקה נעימה ויעילה ביותר, תוך שיפור הביצועים ואחיזת הכביש ומזעור מצבי תת היגוי והחלקה. ה-  i30N מגיעה עם מערכת בולמי זעזועים אדפטיביים מנוהלי מחשב, אשר מאפשרים התאמה מושלמת של הרכב לסגנון הנהיגה הרצוי.

בטיחות- ה- i30N, מכילה מערכות בטיחות מתקדמות לרבות אוטונומיות בהם:

 AEB- בלימה אוטונומית בעת חירום. מערכת בטיחות פעילה ומתקדמת המתריעה לנהג על מצב חירום ובולמת באופן אוטומטי אם נדרש. באמצעות מצלמה קדמית, ה- FCA פועלת בשלושה שלבים. שלב ראשון מספקת אזהרה ויזואלית וקולית ראשונית לנהג. בשלב שני היא מתערבת כדי לבלום אם יש סכנה של התנגשות. בשלב השלישי היא תפעיל כוח בלימה מקסימלי כדי למנוע התנגשות, או למזער את הנזק אם התנגשות היא בלתי נמנעת.

 LKAבאמצעות זיהוי סימני הכביש מסייעת המערכת במניעת סטייה מקרית מהנתיב על ידי תיקון, היגוי והזזה אוטונומית של הגה הרכב כאשר מהירות הרכב היא מעל 60 קמ"ש. במקרה שהמכונית נעה מעבר לקווים מושמעת אזהרה לתיקון  לחזרה למצב בטוח.

 HBA- מערכת אקטיבית למעבר אוטומטי בין אור גבוהה לנמוך. באמצעות המצלמה הרב תכליתית יודעת המערכת לזהות רכבים הנוסעים מלפנים בנתיב, או רכבים המגיעים בנתיב ממול, ולעמעם את אורות הדרך בצורה אוטומטית על מנת שלא לסנוור אותם.

 DAAמערכת המתריעה על ערנות הנהג. המערכת מנטרת את דפוסי הנהיגה כדי לסייע בזיהוי נהג עייף ולמנוע תאונות פוטנציאליות. המערכת מנתחת אותות רכב שונים, כגון זווית ההיגוי, מומנט ההיגוי, מיקום הרכב בנתיב ובזמן הנסיעה. בנוסף, הנהג יכול לשנות את הגדרת המשתמש לבחירת רגישות המערכת. אם המערכת מזהה דפוסי נהיגה של עייפות, היא תזהיר את הנהג באמצעות חיווי קולי והודעה על לוח התצוגה המסך.

אבזור- ה- i30N החדש, כולל מסך מגע 8 אינץ' הכולל קישור ל-Apple Car Play  וAndroid Auto, משטח טעינה אלחוטי במיקום מרכזי לטעינה חכמה נטולת כבל של הטלפון החכם, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, מערכת בקרת שיוט, מראה מרכזית נוגדת סינוור, מצלמת חניה אחורית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים לזיהוי מכשולים סמויים מהעין, אנטנת כריש, כוונון חשמלי מושבים קדמיים, זכרון כוונון מושב נהג ומראות צד, מושבים קידמיים מחוממים, גלגל הגה מחומם, מערכת בקרת אקלים מפוצלת הכוללת פתחי מיזוג אחוריים, מראה מרכזית נוגדת סינוור, דיבורית BT,  ריפוד מושבים מעור משולב אלקנטרה, כריות מתכווננות להארכת מושבים קדמיים חיישן אורות וגשם, חלונות אחוריים כהים privacy glasses, חלון גג חשמל פנורמי, פנסי איתות במראות, תאורה עוקבת פניה,  צמיגי Pirelli p-zero, מערכת פליטה כפולה אקטיבית, בלמים מחוזקים, שליטת מתלים אלאקטרונית, דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה ועוד.

מבחן דרכים- המסלול למבחן שלנו נבחר משריגים לקיבוץ גלאון. ה-
i-30N הפגינה יכולות מפתיעות לטובה. המנוע עוצמתי במיוחד וכולל בחירת סיגנונות לפעולה. זמן התאוצה עוצמתי עם 6.1 שניות ל- 100 קמ"ש. ניתן לכייל את: תיבת ההילוכים, היגוי, מיתלים, בולמי זעזועים ואף את נהמת האגזוזים, וגם באק-פייר אפשר לקבל. המנוע מדוממם בעת עצירה באמצעות מערכת ה0  stop & go, צריכת הדלק חסכונית בייחס לאופי המכונית. תיבת ההילוכים 6 ידנית, ברורה, ניתנתן לכיול, יעילה ונוחה לתפעול. ההיגוי מדוייק עם רגישות משתנה. הצמיגים הרחבים עם חתך נמוך 35 וקוטר 19אינץ. קשיחות המתלים ניכרת ואף ניתנת לשינוי לנוחות ולביצועים. היציבות ניכרת והמכונית הדוקה לכביש. מרבית הפעולות לתפעול הנהיגה, נשלטות בגלגל ההגה. מערכות הבטיחות המתקדמות והאדפטיביות, תורמות למצבי אובדן אחיזה שזוכים לתיקון יעיל. הנדסת אנוש, טובה שמעניקה נוחות בנהיגה ושדה ראייה יעיל. ראוי לציין את צג הנתונים המקיף שקיים במסךהמולטימדיה ומעניק נתונים רבים שכדאי להתעמק בהם. ניתן לקבל מהם מידע רב על אופן הנסיעה, ליעילות הנהיגה ולביצועים. להשלמת ההצלחה נדרשת גרסה עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים שאינה קיימת עדין לדגם. מעתה, יש בשורה של ממש לחובבי הנהיגה הספורטיבית, בתמורה הולמת במיוחד והיא: i30-N. 

מחירים:

דגם האצ׳בק- 239,900 ₪

דגם הפאסטבק- 249,900 ₪  

 

 

עבור לתוכן העמוד