עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

נסיעות ההרצה של "מסילות דוד המלך" יצאו לדרך

1/10/2018
הגדל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, השתתפו, בנסיעת הרצה של הרכבת החשמלית לירושלים. 

זאת, לקראת תחילת נסיעות ההרצה לציבור הרחב המתוכננות בחול המועד סוכות. נסיעות ההרצה של הרכבת החדשה לירושלים יפעלו מתחנת האומה ע"ש יצחק נבון לתחנת הרכבת בנתב"ג. משם, ימשיכו הנוסעים ברכבות המשך לתל אביב ולכל רחבי המדינה. זאת, עד להשלמת החשמול במסילות האיילון.  שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי בשלושת חודשי ההרצה הראשונים של הרכבת, ניתן יהיה לנסוע מתחנת נבון בירושלים לכל תחנות הרכבת בארץ ובחזרה, ללא תשלום. זאת בדומה לתקופת ההרצה של הרכבת הקלה בירושלים והמטרונית בחיפה.

הרכבת המהירה לירושלים תפעל בתדירות של שתי רכבות בשעה לכל כיוון, בימים ראשון עד חמישי, מהשעה 06:30 בבוקר ועד לשעה 20:00 בערב. בשלבי ההרצה הראשונים תוכל הרכבת להסיע 400 נוסעים בכל נסיעה. בשל הביקוש הגבוה הצפוי, הנסיעות ברכבת החדשה לירושלים בתקופת ההרצה, יותנו בהזמנת מקום מראש. הזמנת המקום תתבצע על ידי "שובר עלייה לרכבת", שיונפק באמצעות כרטיס "רב קו", באתר האינטרנט של הרכבת או במוקד טלפוני 9025*. מידע נוסף על הזמנת מקום והטענת הנסיעות לירושלים וממנה על גבי ה"רב קו" ניתן למצוא באתר רכבת ישראל.

שר התחבורה החליט לקרוא למסילת הרכבת החדשה לירושלים מסילות דוד המלך. "החלטתי לקרוא לקו הרכבת המהיר לבירה על שמו של דוד מלך ישראל שכונן את ירושלים כבירתו הנצחית של עם ישראל מזה כ-3000 שנה. אנו מחברים את ירושלים ומתחברים להיסטוריה של ירושלים", אמר השר כץ. קו הרכבת המהיר לירושלים הוא אחד הפרויקטים ההנדסיים והטכנולוגיים, המורכבים ביותר שבוצעו אי פעם בישראל. הפרויקט כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים. העבודות על הרכבת כללו כרייה של 5 מנהרות, באורך של 38 קילומטרים ו-8 גשרים, באורך של 7.5 קילומטרים. הקו עובר דרך מנהרה באורך של 11.5 קילומטרים, הנחשבת לארוכה ביותר בארץ, וכן מעל גשר שגובהו כ- 100 מטרים, ונחשב לגשר הגבוה בישראל.

תחנת האומה (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון) , ממוקמת כ-80 מטרים מתחת לפני הקרקע. הנוסעים יעלו למפלס העליון של התחנה, באמצעות מערכת דרגנועים ושלוש מעליות מהירות, המכילות כל אחת 35 נוסעים, ומאפשרות לעלות לרציפים העליונים בתוך מספר שניות. חנוכת קו הרכבת המהיר לירושלים תתקיים בתום תקופת ההרצה ולאחר השלמת החשמול של קו הרכבת בקטע שבין תחנת נתב"ג לתחנות איילון. חשמול המסילה יאפשר לרכבת לראשונה להגיע למהירות של 160 קמ"ש.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין כי זה רגע היסטורי. "אני משתמש במונח הזה בזהירות, אבל תמיד האמנתי שאפשר לחבר את ירושלים לרשת רכבות ארצית ולא בנתיב של הרכבת הטורקית שנסעתי בה בילדותי ובנערותי. והנה, הרגע הזה הגיע אחרי מאמץ כביר של ממשלת ישראל, משרד התחבורה וכל הגורמים שעסקו בדבר. זה באמת עידן חדש. אני יכול רק לבקש מכם להצטרף לנסיעה שתיווכחו לבד". בנסיעת ההרצה השתתפו גם יו"ר דירקטוריון הרכבת, דן הראל ומנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון.

השר כץ הוסיף כי הנסיעה הראשונה של קו הרכבת החדש לירושלים היא יום חג לירושלים. "דווקא בתקופה הזאת, שיש מי שמנסים לקרוא תיגר ולערער על זיקת העם היהודי ועל בעלות העם היהודי על ירושלים, אנחנו מחברים את ירושלים ומתחברים להיסטוריה של ירושלים. זה בעצם שירות אדיר לתושבי ירושלים שיכולים להתחבר לכלל המדינה, וגם כן לעולם", אמר שר התחבורה.

 

 

עבור לתוכן העמוד