עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

קיה סטינגר בישראל

13/09/2018
הגדל

קיה סטינגר החדשה, דגם סדאן ספורטיבי חזק בתצורתFastback ,היא המכונית הסדרתית בעלת הביצועים הטובים ביותר מבית  קיה.  לסטינגר, שני מנועים: מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין, ומנוע 3.3 ליטר V6 חזק עם צמד מגדשי טורבו.

עיצוב-   על העיצוב הייחודי חתומה  סדנת העיצוב האירופאית של קיה בפרנקפורט, בפיקוחם  של פיטר שרייר, המעצב הראשי של הקבוצה, וגרגורי גיום, המעצב הראשי של קיה מוטורס אירופה. מהחזית דרך הדפנות ועד לחלק האחורי, הסטינגר מקרינה ביטחון ומראה שרירי במיוחד זאת בזכות תא מנוע ארוך , שלוחה קדמית קצרה ושלוחה אחורית ארוכה עם כתפיים רחבות וחזקות. אורכה של הסטינגר הוא 4,830 מ"מ ורוחבה עומד על 1,870 מ"מ, מה שהופך אותה לארוכה ורחבה יותר מאשר דגמי סדאן ספורטיביים רבים ומאפשר תא נוסעים מרווח ותא מטען גדול שמכיל 406 ליטר. השבכה הקדמית בצורת "אף הנמר", שהיא  סימן היכר של שאר דגמי קיה, מתנוססת בגאווה בין פנסי ה LED FULL הראשיים הפגוש האחורי מכיל ארבעה צינורות פליטה אובאליים. בעיצוב החיצוני משולבים אלמנטים פונקציונליים כגון פתחי יניקת האוויר בחזית הרכב ובקשתות הגלגלים, גחון חלק ומפזר אוויר (diffuser) אחורי משולב.  כל אלה מסייעים ליעילות האווירודינמית של הסטינגר. דגם ה-GT-Line , המשודך למנוע 2.0 ל' טורבו מתאפיין בגימור כרום כהה למסגרת שבכת "אף הנמר" ולשבכה הקדמית התחתונה, לפתחי האוורור הצדיים ולבתי מראות הצד. מפזר אוויר הוא בצבע שחור מבריק .

מנועים- מנוע הבנזין "Theta" 2.0 ליטר טורבו ארבע צילינדרים מייצר 256 כ"ס ב-6,200 סל"ד. המומנט המרבי שלו 36 קג"מ  זמין בין 1,400 ל-4,000 סל"ד. 

מנוע הבנזין 3.3 ליטר V6 "Lambda II" עם צמד מגדשי טורבו, מציע  הספק מרבי של 370 כ"ס המגיע ב-6,000 סל"ד, ומומנט של 51 קג"מ בין 1,300 ל-4,500 סל"ד. דגם GT המונע באמצעות מנוע 3.3 ליטר טורבו מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.9 שניות בלבד, נתון שהופך את הסטינגר למכונית בעלת ההאצה המהירה ביותר שקיה ייצרה אי פעם. בעזרת מנוע זה, לסטינגר מהירות מרבית של 270 קמ"ש

הילוכים- הסטינגר מצוידת בדור השני של תיבת ההילוכים האוטומטית האלקטרונית בעלת שמונה הילוכים של קיה, המשודכת כסטנדרט לשני המנועים. תיבת הילוכים בעלת 8 הילוכים זו, שתוכננה על-ידי קיה, מתגמלת נהגים באמצעות החלפות הילוכים מידיות וחיסכון אופטימלי בדלק. תיבת ההילוכים עושה, לראשונה שימוש בממיר מומנט מסוגCentrifugal Pendulum Absorber (PSA),  שנמצא בדרך כלל ביישומים תעופתיים ובמרוצי מכוניות, ומפחית את רעידות הפיתול בכל מערכת ההינע. תיבת ההילוכים מציעה עד חמש תוכניות שונות להחלפת ההילוכים ולמצערת. הנהגים יכולים לבחור באמצעות בורר המצבים האלקטרוני של המכונית. זה מאפשר למכונית להחליף הילוכים בעצמה, או להחליף הילוכים באמצעות "משוטים" על גלגל ההגה

 התנהגות כביש- קיה שאפה לייצר מכונית נוחה, דינמית ומהנה לנהיגה. המרכב של הסטינגר מספק בסיס קשיח במיוחד למערכת המתלים של המכונית ותורם להפחתת רעשים ורעידות.מערכת המתלים הקדמית, כוילה כדי להעניק משוב אופטימלי לנהג, כמו גם למקסם את תגובת ההיגוי והיציבות בכל התנאים. מאחור, מערכת מתלים מרובת חיבורים מסייעת לתגובות ההיגוי, עם מוט מייצב מחוזק ליציבות גבוהה ולהפחתת רעידות במרכב.

בדגם ה 3.3 ל' GT הסטינגר כוללת גם מערכת מתלים מבוקרת אלקטרונית, ECS. בעוד שהיא תמיד מגיבה בצורה צפויה לפקודות הנהג, ניתן לכוונן את המערכת באמצעות בורר מצבי הנהיגה בהתאם לתנאי הכביש וסגנון הנהיגה. ניתן להשתמש במערכת ECS כדי להקשיח או לרכך את בולמי הזעזועים, לקבלת נוחות נהיגה, תגובה וזריזות.

בטיחות- הסטינגר מצוידת כסטנדרט עם מערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS) המתקדמות ביותר  של קיה, תחת תת המותג DRIVE WiSE .מגלם את הפילוסופיה של קיה לייצר כלי רכב בטוחים וחכמים עם טכנולוגיות בטיחות אקטיבית. בנוסף היא מצוידת כסטנדרט במערכת ניהול יציבות הרכב של קיה (VSM),המבטיחה יציבות בבלימות ובפניות על-ידי בקרה של מערכת בקרת היציבות האלקטרונית (ESC) של המכונית אם היא מזהה אובדן אחיזה. מאפיינים אחרים של DRIVE WiSE  כוללים: התראת התנגשות מלפנים עם סיוע במניעת התנגשות מלפנים וזיהוי הולכי רגל בקרת שיוט חכמה עם Stop & Go סיוע לשמירה על נתיב התראת תנועה חוצה מאחור התראת התנגשות בשטח מת ומערכת אוטומטית לעמעום אור גבוה.בנוסף, הסטינגר מצויד במערכת התראה על ערנות הנהג(DAW) כדי להתמודד עם נהיגה מוסחת או מנומנמת. המערכת עוקבת אחר מספר פרמטרים של הרכב והנהג, ותשמיע צליל אזהרה יחד עם תצוגה גרפית בלוח המחוונים אם היא מזהה חוסר ריכוז אצל הנהג. הבטיחות הפסיבית של הסטינגר נתמכת על ידי השיעור הגבוה של שימוש בפלדה מתקדמת בעלת חוזק גבוה במבנה המרכב וכן על-ידי שבע כריות אוויר כסטנדרט (לנהג ולנוסע הקדמי, כריות צד מלפנים, כריות וילון וכרית אוויר לברכי הנהג).

אבזור- הסטינגר משקף את ההתמקדות של קיה בהצעת מערכות המידע והבידור וטכנולוגיות הנהיגה העדכניות ביותר. תצוגה עלית (HUD) , בדגם 3.3 ל', מתכווננת לגובה ומאפשרת לנהג לראות מידע נהיגה מרכזי כשהוא משתקף על השמשה הקדמית, כולל מהירות , בקרת שיוט והתראה על התנגשות בשטחים מתים. לסטינגר 2 מערכות שמע בעלות ביצועים גבוהים המבטיחות חוויה אקוסטית מקיפה. הסטינגר 3.3 ל', מצויד במערכת מידע ובידור עם צג מגע 8.0 אינץ', בשילוב עם מערכת שמע חזקה ואיכותית עם צליל היקפי, 720 וואט,  15 רמקולים וצמד סאב-וופרים המותקנים מתחת למושבי הנהג והנוסע הקדמי, וכן טכנולוגיית לשיפור איכות השמע. המערכת גם מגיעה כשהיא מצוידת בדור הבא של טכנולוגיית שמחלצת אותות מההקלטה המקורית ומשלבת אותן לתוך soundstage אותנטי, רב מימדי עבור השמעה ברורה, מעודנת ומלאת פירוט. הסטינגר מגיע כסטנדרט עם גלגל הגה מחומם ומושבים קדמיים מחוממים , כאשר דגם ה 3.3 ל' GT מוסיף חימום למושבים אחוריים , אוורור למושבים הקדמיים ודלת תא מטען חשמלית חכמה, המאפשרת פתיחה אוטומטית של תא המטען באמצעות מפתח חכם או לחצן בתא הנוסעים. דלת תא המטען יכולה גם להיפתח ללא כל מגע אם היא מזהה את המפתח החכם בסמיכות לחלק האחורי של המכונית למשך שלוש שניות.

 

 

 

עבור לתוכן העמוד