עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

משפרים תשתיות ביבשה, בים ובשמיים

19/07/2018
הגדל

במסגרת וועידת התשתיות השנתית השביעית של מידע כנסים, אמר השר כץ: "השילוב עם חברות זרות מעשיר את החברות הישראליות. 

הראייה אין מהנדסים מובטלים. כשהגעתי למשרד מצאתי מדיניות של קבעון "לא כלכלי אמרו לי", הוכחתי שככה הדברים עובדים בכל העולם ופיתוח תשתיות עובדת יחד עם ביטחון ובריאות. נוציא לדרך שני קווים נוספים של רכבת קלה. הרכבת לירושלים תפתח בחג סוכות".

שר התחבורה ישראל כץ התייחס היום למהפכת התשתיות בישראל. בוועידת התשתיות השביעית של מידע כנסים הציג כץ את החזון שלו:  "זה או שאלטר או תחרות- אין דברים באמצע . יהיו בישראל 4 נמלים עם תחרות מדהימה שלא רק שתוסיף עובדים ושטחי נמל. התחרות תוזיל את מחירי הסחורות, תתרום לצמיחה כלכלית, שירות אמין ויותר טוב, זמן פריקת אוניות מהירה ולא היה מצב יותר שבו אנייה אחרי שבועיים יוצאת חצי ריקה".

בתחום התשתיות מציין כץ: "המהפכה הגדולה היא לפנות לחברות גדולות בכל העולם, להיכנס לישראל, היה ברור שזה יפתח את החברות הישראליות ויעשיר אותה מבחינה מקצועית. ראייה לכך שחברות ישראליות השתלבו במכרזים לצד חברות בינ"ל והנה עובדה שאני לא מכיר מהנדסים מובטלים ומי שמרוויח זה אזרחי ישראל. שנכנסתי לתפקיד מצאתי קיבעון שהיה מנומק בנימוקים כלכלים. כל פרויקט נשלל על ידי משרד האוצר בתואנה שלא כדאי, לא כלכלי, שאף אחד לא ייסע ברכבת בדימונה. לקחנו החלטה והוצאנו עשרות פרויקטים תשתיות לדרך והוכחתי למשרד האוצר שככה עובדים בכל העולם תשתיות יחד עם בטחון ובריאות. אנו מתמקדים בפיתוח תשתיות בכבישים, רכבות, בנמלים ובשמים הפתוחים".

 

 

עבור לתוכן העמוד