עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

קיה סיד החדשה

26/06/2018
הגדל

קיה סיד החדשה, בדורה השלישי, מתוכננת, מפותחת, ומיוצרת באירופה, מחזקת את הנוכחות של קיה בקבוצה C באירופה עם עיצוב חדש, בוגר ואתלטי, טכנולוגיות חדשניות, ונהיגה מלהיבה יותר. כמו קודמיו, הדגם החדש פותח בגרמניה על ידי צוותי העיצוב ומחקר ופיתוח של קיה באירופה. הוא מיוצר במפעל הייצור של המותג בז'ילינה, סלובקיה, לצד הקיה ספורטאז'.

עיצוב חיצוני- הסיד החדש, שממשיך את האופי הספורטיבי והרגשי של הסטינגר, משדר מראה חדש ובטוח יותר בעצמו  מראה שמשלב ריגוש עם ביצוע מדויק. הסיד החדשה היא נמוכה יותר, רחבה יותר, ובעלת שלוחה אחורית ארוכה יותר מאשר הדגם שהיא מחליפה. הצללית שלה מתאפיינת בתא נוסעים משוך לאחור ומפגינה תחושת אתלטיות בוגרת יותר. קווים ישרים מחליפים את הקצוות המעוגלים של קודמתה, שבכה קדמית בסגנון "אף הנמר" ופתח כניסת אוויר תחתון שהם כעת רחבים יותר, וצורות מדויקות וליניאריות הממסגרות את "הפנים" שלה.

הדגם החדש מתאפיין,  כחלק מהמפרט הסטנדרטי, בתאורת נסיעה ביום LED בסגנון "קוביית קרח" . הדגם החדש מאמץ את עמוד C הרחב שהפך לסימן היכר של העיצוב של קיה בשנים האחרונות, וכך מדגיש את מראה תא הנוסעים המשוך לאחור. הוא גם מעניק לקו העליון של החלונות מראה "חצי סהר" מלוטש וחדש. בחלק האחורי, תאורת הנסיעה החדשה עם נורות LEDמעניקה לסיד נראות גבוהה יותר ויכולת זיהוי קלה יותר על הכביש. הסיד החדשה מבוססת על פלטפורמת "K2" החדשה של קיה.

דגם ההצ'בק חמש דלתות רחב יותר ב-20 מ"מ, (1,800מ"מ) ונמוך יותר ב-23 מ"מ (1,447 מ"מ) מאשר הדגם היוצא. בסיס הגלגלים שלו נשאר ללא שינוי, 2,650 מ"מ, כאשר השלוחה הקדמית קוצרה ב-20 מ"מ (ל-880 מ"מ), והשלוחה האחורית הוארכה ב-20 מ"מ (ל-780 מ"מ). המימדים הרחבים והשלוחה האחורית הארוכה יוצרים יציבה אסרטיבית וספורטיבית , המעניקה נוכחות בטוחה יותר על הכביש. המידות, כמעט זהות לאלה של ההצ'בק חמש דלתות, הסיד סטיישן מתאפיינת באזור מטען ארוך ושלוחה אחורית ארוכים יותר.

הסיד סטיישן ממשיכה את הקווים הישרים של המרכב, ומסתיימת בספוילר אחורי עדין, כדי להצטרף לאחותה ההצ'בק בעלת חמש הדלתות בהצגת אסתטיקה יציבה וספורטיבית. השלוחה האחורית הוארכה לעומת הדגם היוצא ב-115 מ"מ, ועומדת כעת על 1,070 מ"מ. האורך הכללי - 4,600 מ"מ (ארוך ב-95 מ"מ מקודמו) מאפשר לדגם החדש להציע מרחב מטען גדול יותר בצורה משמעותית. הפלטפורמה החדשה תומכת בארגון המרחבי היעיל יותר של הסיד, עם תא נוסעים מרווח יותר מבעבר, הן בדגמי ההצ'בק והן בדגמי הסטיישן. המרכב הרחב יותר מייצר מרווח כתפיים גדול יותר עבור היושבים מאחור (תוספת של 34 מ"מ, ל-1,406 מ"מ), ואילו תנוחת ישיבה נמוכה יותר ב-16 מ"מ מאחור יוצר מרחב רגליים וברכיים משודרג עבור הנוסעים בשורת המושבים השנייה. למרות קו הגג הנמוך יותר, הפלטפורמה ותנוחת הישיבה הנמוכה יותר במושבים הקדמיים מייצרים מרווח ראש (987 מ"מ) גדול יותר מבעבר בשורת המושבים הקדמית. ספסל המושב האחורי הנמוך יותר מבטיח גם הוא רמות דומות של מרווח ראש עבור היושבים מאחור.

גם הסיד סטיישן החדשה מתגאה בקיבולת מטען גדולה משמעותית מאשר בדגם היוצא. נפח אזור המטען גדול ב-97 ליטר (14%) לעומת זה של הדגם היוצא, ועומד על 625 ליטר - גדול יותר מאשר מרבית דגמי הסטיישן בקבוצה D. סף ההעמסה גם הוא נמוך באופן משמעותי - גובה ההעמסה הנמוך מקל עליך להעמיס פריטים כבדים יותר לתוך אזור המטען.

עיצוב פנימי- בתא הנוסעים, הסיד היא ארגונומית יותר מתמיד, ומתאפיינת בחומרים באיכות גבוהה יותר בכל רחבי תא הנוסעים. ארכיטקטורת תא הנוסעים של הדגמים האחרונים של קיה הותאמה עבור הסיד החדשה, כשלוח המחוונים הוא בעל מנח אופקי לקבלת מראה פיסולי, חלק וחטוב יותר. עיצוב זה יוצר גם מרחב גדול יותר ותחושת פתיחות עבור הנוסע הקדמי, כשהוא תורם למקום רב יותר באזור הרגליים ושדה ראייה ברור יותר לפנים. בכל הדגמים, לוח המכשירים מחולק לאזור העליון, עם מערכת מידע ובידור הכוללת צג מגע "צף" ואזור נמוך יותר, המכיל את הבקרות של מערכת השמע והמיזוג . הקונסולה המרכזית, הממוקדת בנהג, מוטה מעט לכיוון מושב הנהג כדי להקל על השימוש במהלך הנסיעה. גימור החלל הפנימי מכיל כמות רבה יותר של חומרים מתוחכמים ורכים למגע בכל רחבי תא הנוסעים, התורמים לאווירה המעודנת והיוקרתית של החלל הפנימי.

התנהגות כביש - הסיד החדשה תוכננה במיוחד עבור הכבישים האירופאים, תוך מחשבה על הלקוחות האירופאים. מאפייני נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש של הדגם החדש כווננו כדי לשפר את הסיד החדשה לעומת קודמתה במונחים של דינמיות ומעורבות הנהג. במקביל, לכל אורך הפיתוח של הדגם החדש התמקדו המהנדסים במזעור רעש ורעידות, והתוצאה היא שתא הנוסעים של הסיד מעודן יותר מתמיד. מערכת המתלים העצמאית לחלוטין מעניקה לנהגים תגובות זריזות ומיידיות יותר, כשמשלימים אותה קפיצים ובולמי זעזועים חדשים. נוחות הנסיעה פותחה על מגוון רחב של משטחי כביש באירופה, כשהיא שומרת על נוחות, ובו-זמנית מעניקה לנהג את הביטחון של שליטה הדוקה יותר במרכב בפניות ויציבות במהירויות גבוהות. הקפיצים הקדמיים כעת קשיחים יותר ב-40%, וקשיחות הפיתול של המוט המייצב הקדמי הופחתה ב-22%. בנוסף להתאמה למערך המנועים קלי המשקל, שינויים אלה מאפשרים תגובות מהירות יותר וזוויות גלגול קטנות יותר של המרכב ומעניקים אחיזת כביש טובה יותר. המתלים הקדמיים נעזרים במערכת שסתומים חדשה בבולמי הזעזועים שמיועדת לספוג תנודות קטנות יותר. לעומת זאת, יחס הקפיצים מאחור נעשה רך יותר ב-10%, כדי לספוג רעידות קטנות ולהעניק לסיד נסיעה רגועה במהירויות שיוט או על משטחי כביש משובשים. השימוש במוט מייצב אחורי בעל תכנון חדש, תותבים חדשים לזרועות הנגררות, ותותבי בולמי הזעזועים שעברו אופטימיזציה, מבטיחים בקרה מרבית של המרכב בעת פניה. תיבת ההגה של הסיד החדשה ישירה יותר ב-17% מאשר זו של קודמתה, ומערכת הגה הכוח החשמלי משופרת יותר. הטכנולוגיה בסיד ממלאת גם תפקיד בשיפור הנאת הנהג, וכן בבטיחות. הסיד בעלת ההנעה הקדמית כוללת בקרת יציבות אלקטרונית (ESC) ואת מערכת ניהול יציבות הרכב של קיה (VSM) כסטנדרט. דבר זה מאפשר שימוש בטכנולוגיית הכוונת מומנט באמצעות בלימה (Torque Vectoring by Braking), מערכת תמיכה אלקטרונית נוספת לנהג שבולמת בחוכמה את הגלגלים הפנימיים כדי להפחית את תת ההיגוי בפניות  והופכת את הסיד למהנה יותר ומשרת ביטחון רב יותר בנהיגה.

מנועים ותיבות הילוכים - מערך דגמי הסיד החדשים מונע באמצעות מגוון רחב של מנועים שפותחו כדי לענות על הצרכים המגוונים של הלקוחות. מנועי הבנזין כוללים גרסה מעודכנת של מנוע 1.0 ליטר T-GDi (מנוע טורבו בנזין עם הזרקת דלק ישירה). המנוע מייצר 120 כ"ס ומומנט של 17.2 קג"מ. מנוע Kappa חדש 1.4 ליטר T-GDi מחליף את מנוע ה-GDI 1.6 ליטר הקודם ומייצר 140 כ"ס, 4% יותר מקודמו, למרות נפח המנוע הנמוך יותר. מגדש הטורבו מבטיח רצועת מומנט רחבה יותר מאשר מנוע 1.6 ליטר הקודם, דבר שהופך אותו לדינמי בטווח רחב יותר של תנאי נהיגה - תוך הפחתת פליטות המזהמים. מומנט של 24.2 קג"מ הזמין מ-1,500 עד 3,200 סל"ד.

שני מנועי דיזל, T-GDi, 1.0 ליטר ו-1.4 ליטר, מצוידים במסנן חלקיקי בנזין כדי לצמצם עוד יותר את פליטות המזהמים, ומבטיחים שהסיד החדשה עולה על הדרישות של תקן Euro 6d TEMP. מנוע 100 כ"ס 1.4 ליטר MPI (הזרקת דלק רב נקודתית) זמין גם הוא, עם מומנט של 13.4 קג"מ. מנוע 1.4 ליטר MPIפולט 142 גרם/ק"מ של דו-תחמוצת הפחמן במחזור המשולב (נתוני WLTPשהוסבו חזרה ל-NEDC 2.0), או 137 גרם/ק"מ כאשר הוא מצויד בחבילתECO Pack.

מערכת בורר מצבי נהיגה תאפשר לבעלי הרכב להתאים את חוויית הנהיגה שלהם, עם מצב Normal ומצב Sport. הנהגים יכולים להשתמש בבורר מצבי נהיגה כאשר כל מצב משנה בעדינות את אופי המנוע. מצב Normal ממקסם את הפוטנציאל של החיסכון בדלק ומאפשר פקודות היגוי רגועות יותר. מצב Sportמשפר את תגובות המצערת, מאפשר תאוצה מהירה יותר &ndash הן ממצב עמידה והן בנסיעה - ומתאים את ההיגוי כך שיציע התנגדות גבוהה יותר ותגובות החלטיות יותר לפקודות הנהג. המנועים, משודכים  לתיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים  או כפולת מצמד 7 הילוכים בהתאמה.

אבזור - החדשנות נמצאת בליבה של הקיה סיד החדשה. תא הנוסעים מתאפיין במגוון רחב של טכנולוגיות חדשות לשיפור הנוחות והנוחיות של יושבי המכונית. מערכת המידע והבידור ה"צפה" זמינה עם צג מגע בגודל  7.0 או 8.0 אינץ'. הקונים יכולים גם להזמין מערכת שמע JBL Premium רבת עצמה, עם טכנולוגיית שחזור מוזיקה Clari-Fi. הטכנולוגיות הכלולות במפרט הסטנדרטי כוללות שילוב מלא של סמארטפון באמצעות Bluetooth, וכן תאורה אוטומטית וכניסה ללא מפתח. מטען סמארטפון אלחוטי, מושבים קדמיים מאווררים ומחוממים, וכן מושבים אחוריים מחוממים, זמינים גם הם כאופציה. רוכשי הסיד סטיישן יכולים להזמין את דלת תא המטען החכמה של קיה (Smart Power Tailgate), המאפשרת פתיחה ללא מגע יד, להגברת השימושיות של דגם הסטיישן. מבחוץ, מצוידת הסיד החדשה כסטנדרט בתאורת נסיעה ביום LED בסגנון "קוביית קרח". בעבר, ניתן היה לקבל תאורה זו רק בדגמי GT ו-GT Line של קיה, כשהיא משולבת בפגוש הקדמי  אך תאורת הנסיעה ביום LED "קוביית קרח" משולבת כעת ביחידות הפנסים הראשיים של כל דגמי הסיד. פנסים ראשיים Full LED זמינים גם הם כאופציה.  

בטיחות - בנוסף ל- 7 כריות האוויר הכלולות במפרט הסטנדרטי של המכונית, טכנולוגיות מתקדמות של סיוע לנהג משפרות עוד יותר את ההגנה על הנוסעים, תוך שימוש במערכות בטיחות אקטיביות כדי להקטין את הסיכון של התנגשות. טכנולוגיות הבטיחות הסטנדרטיות יכללו סיוע לאלומה גבוהה, התראת ערנות הנהג, סיוע לשמירה על נתיב עם מערכת לסיוע במניעת התנגשות קדמית. בפעם הראשונה בדגם כלשהו של קיה שנמכר באירופה, זמינה הסיד החדשה עם מערכת Lane Following Assist, טכנולוגיית נהיגה אוטונומית 'רמה 2'. מערכת Lane Following Assist עוקבת אחרי כלי הרכב הנעים לפני הסיד, ומזהה את הסימונים על הכביש כדי לשמור את המכונית בנתיב שלה בכביש המהיר. המערכת שולטת בהאצה, בבלימה ובהיגוי בהתאם לשיירת כלי הרכב שנעה מלפנים, ומשתמשת בחיישני רדאר כדי לשמור על מרחק בטוח מהרכב שמלפנים. Lane Following Assist פועלת בין 0 ל-130 קמ"ש. טכנולוגיות זמינות נוספות כוללות בקרת שיוט חכמה עם Stop & Go, התראת התנגשות בשטחים מתים, התראת התנגשות עם תנועה חוצה מאחור, סייען חנייה חכם וזיהוי הולכי רגל עם התראה באמצעות רטט של גלגל ההגה עבור המערכת לסיוע במניעת התנגשות קדמית. כל דגמי הסיד חדשה, מצוידים כסטנדרט במערכת ניהול יציבות הרכב של קיה (VSM). מערכת VSM מבטיחה יציבות בבלימות ובפניות על-ידי בקרה של מערכת בקרת היציבות האלקטרונית (ESC) של המכונית אם היא מזהה אובדן אחיזה.

התחלת השיווק בישראל במחצית השניה של השנה

הקיה סיד החדשה תיכנס לייצור ברבעון השני של 2018 במפעל הייצור של קיה בזילינה, סלובקיה. השיווק בישראל צפוי במהלך המחצית השניה של 2018.

 

 

עבור לתוכן העמוד