עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

מקדמים תדלוק בגז טבעי

19/03/2018
הגדל

ועדת הכספים של הכנסת אישרה ב-14/3/18 את צו הבלו על הדלק, אשר כולל בתוכו מתווה אשר יאפשר שילוב הגז הטבעי בתחבורה בישראל, כתחליף לדיזל בכך מתאפשרת לראשונה ודאות ארוכת טווח, של עשר שנים, הנדרשת למשק על מנת שתוקמנה תחנות תדלוק בגז טבעי, ברחבי הארץ, כך שרכישת רכבי גז טבעי תהייה כדאית למשתמשים.

מיסוי על גז טבעי- במסגרת המתווה, יעמוד בשנים הראשונות המיסוי על גז טבעי לתחבורה על 0.02, ורק לאחר 6 שנים יתחיל לעלות באופן הדרגתי, בסכומים שהוגדרו ( 2024-0.1, 2025-2026-0.2, 2027-0.7) ובסופו של דבר בשנת 2028, יעמוד הבלו על שיעור של 1.4 ₪ לקילו. במקביל, יבוטל בהדרגה הסדר על הסולר, כך שישמר הפרש לטובת כדאיות השימוש בגז טבעי לבעלי רכב כבד מסחרי

בשל ראשוניות המהלך וחוסר הוודאות לגבי הפריסה וההטמעה של הגז הטבעי כדלק לתחבורה, שולבה בצו נקודות פקיעת תוקף הקובעת סך מינימום של 25 תחנות תדלוק בגז טבעי. בנוסף ליתרונות הסביבתיים שיושתתו על המשק, יפחיתו את זיהום האוויר מתחבורה וישפרו את בריאות הציבור, כדאיות המעבר מסולר לגז טבעי תתבטא בעלויות תדלוק נמוכות משמעותית שיוכלו להביא לחיסכון של עשרות אלפי שקלים לשנה לבעל משאית, אוטובוס או מונית שיחליף את הדלק שלו.

בימים הקרובים, יצא לדרך קול קורא לתמיכה בהקמת תחנות דלק בגז טבעי בהיקף של 100 מיליון שקל ובשבועות הקרובים יקודמו צעדים נוספים להאצת פריסת רשתות החלוקה ועידוד תחבורה ירוקהבנוסף פרסמו משרד האנרגיה ומנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה  מדריך מפורט ליזמים שמעוניינים להקים תחנת תדלוק בגז טבעי דחוס (גט"ד). המדריך נועד להנגיש את המידע עבור גורמים פרטיים המעוניינים להקים תחנה כזו, ולסייע להם להשלים את התהליך בצורה הטובה ביותר. המדריך כולל מידע בנוגע להליך הרישוי בכל אחד משלבי הליך אספקת הגז הטבעי, ומפרט את הליך קבלת האישורים השונים מכלל הגורמים הרלוונטיים לצורך הקמת התחנה והפעלתה. גורמים אלה כוללים בין היתר רשויות מקומיות, גופים בודקים, משרדי ממשלה ורשויות ממשלתיות

 

עבור לתוכן העמוד