עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

קבוצת שגריר מסכמת את שנת 2017

8/03/2018
הגדל

מנתוני שגריר המשוקללים, חברת שירותי הדרך והגרירה הגדולה בישראל, בשנת 2017 סיפקה חטיבת שירותי הדרך של קבוצת שגריר מעל 320 אלף שירותים, מתוכם 57% גרירות ו- 43% התנעות ותיקוני דרך.

קריאות לפי תקלות :

מניתוח תיקוני הדרך והגרירות בשנת 2017 מתברר כי כשלים במערכת החשמל והאלקטרוניקה עדיין מהווים את המרכיב העיקרי בקריאות לתיקון: 35.4% מהקריאות נבעו כתוצאה מכשלים במערכת החשמל, גידול של 1.7% ביחס ל- 2016 (34.8%). ב- 2015 תקלות אלו היוו 36.6%, ב- 2014 תקלות אלה היוו 44% וב- 2013 46% מהתקלות.

בעיה במכלולי המנוע תפסו 18.6% בהתפלגות הקריאות, ללא שינוי ביחס לשנה שעברה. תאונה או גניבה היוו 13.1% ירידה של 5% ביחס לשנת 2016. תקלות במערכת הגיר והמצמד היוו 7.3% מהקריאות, דומה לשנה שעברה. החלפת נורות ומגבים היוו 6.1% מכלל הקריאות השירות ותקר בגלגל היווה 5.2% בהתפלגות הקריאות.

שירותים נוספים:

עוד עולה מניתוח הקריאות לשירות של שגריר שמעל ל- 1100 נהגים נתקעו בכביש כתוצאה ממילוי סוג דלק לא מתאים לעומת כ- 1000 ב- 2016 ולעומת כ- 800 בשנת 2015, גידול מצרפי של 34%. בנקודה זו מדגישים בשגריר שתשומת לב למילוי נכון של דלק היא פעולה פשוטה שיכולה למנוע פגיעה קשה במכלולי הרכב ועוגמת נפש רבה.  927 קריאות התקבלו כתוצאה מאורות דולקים שהושארו וגרמו לריקון מצבר לעומת 1098 בשנת 2016 ו- 830 בשנת 2015, 521 נהגים נעלו את המפתחות בתוך הרכב בלי יכולת לפתוח אותו לעומת 641  בשנת 2016 ו- 616 בשנת 2015, 310 נהגים חולצו משקיעה בחול או מים, לעומת 463 בשנת 2016 ו- 371 בשנת 2015,  300 רכבים נגררו לאחר שעלו באש לעומת 320 בשנת 2016 ו- 281 בשנת 2015,   158 קריאות התקבלו כתוצאה מאיבוד המפתחות לעומת 227  בשנת 2016 ו- 187 נהגים התקשרו לקבלת עזרה לאחר שנהגו עד טיפת הדלק האחרונה ברכב, לעומת 218 בשנת 2016 ו- 151 בלבד בשנת 2015.

 קריאות לפי שנת מודל :

ניתוח ניצול השירותים הראה ש- 4.9% מתוך הרכבים משנת הדגם האחרונה (2017) נזקקו לשירותי דרך וגרירה כבר בשנה הראשונה שלהם על הכביש. מדובר בירידה של 18% ביחס לשנת 2016  וירידה מצרפית של 25% ביחס לשנת 2015.

בשנתון השני (2016), 9.2% מתוך הרכבים נזקקו לשירותי דרך, ירידה של 15.5% ביחס לשנה שעברה וככל שהשנתון יורד לרוב שכיחות ניצול שירותי הדרך עולה. בשנתון השלישי (2015) 15.1% מתוך הרכבים נזקקו לשירותי דרך ובאופן מפתיע בשנתון הרביעי של מודל 2014 ישנה ירידה בצריכת השירות ל- 14.2% ובשנתון החמישי של מודל 2013 ישנה צניחה בקראות השירות לשירותי דרך ל- 5.9% כמעט כמו שנת מודל חדשה.תופעה זו מוסברת בכך שבשנתונים רביעי וחמישי חלק מהרכבים עוברים לבעלות פרטית ובחלקם מושבחים על ידי חברות הליסינג טרום מכירה. בדגמים משנתון 2007 ומטה אחד מכל ארבעה רכבים נזקק לשירות פעם בשנה ובעצם צורך שירות פי 5.8  משנת מודל 2017.

קריאות לפי מיקום גיאוגרפי

מניתוח ניצול השירותים לפי אזור גאוגרפי עולה כי 66.5% מהשירותים ניתנים באזור שבין גדרה לחדרה. תל אביב רבתי 9% זהה לשנה שעברה, 8.5% בירושלים ומעלה אדומים לעומת 8.3% בשנה שעברה, 7.8% בהרצליה רעננה וכפר סבא לעומת 8.1% בשנה שעברה. באזור ראשון לציון, נס ציונה ורחובות 7% זהה לשנת 2016. באר שבע עם 4.5% לעומת 4.7% בשנה שעברה ובאזור הגליל צריכת השירות עומדת על 5.6% גם כן זהה לאשתקד.

חלוקה לפי סוגי רכבים :

מבחינת קטגוריית הרכבים 42.1% מהשירותים משוייכים לקטגוריית המשפחתיות בדומה לשנה שעברה, 17.2% לקטגוריית הסופר מיני, קטגורית הג'יפים ורכבי הפנאי קפצה ב-15% בשנת 2017 ועומדת על 9.7% לעומת 8.4% בשנת 2016 ו- 6.7% בשנת  2015 (גידול מצרפי של 44%) גידול מובן לאור הביקוש לפלח שוק זה והשימוש בו.  6.4% לטנדרים, קיטון של 10% ביחס לשנה שעברה, 6.3% לוואנים, 5.5% לרכבי מנהלים ו- 5.3% לרכבים מקטגוריית המיני. משאיות עומדות על 25, גידול של 33%, מכוניו סלון עומדות על 1.9%, דו-גלגלי עומד על 1.5% ומיקרו וואנים עומד על 1%. מכוניות ספורט, קופה או קבריולה עומדות על 0.4%.

התפלגות תאונות לפי צבע הרכב

מנתוני שגריר, בהתפלגות תאונות הדרכים לפי צבע הרכב עולה כי 34.3% מצבעי האפור והכסוף נזקקו לשירות, 33.5% מגווני הלבן נזקקו לשירותי דרך, 11.3% בצבע שחור לפני הכחול עם 9.9%, לצבעי החום 4.4%, אדום עם 3.7%, ירוק עם 2.4%, לעומת השכיחות באוכלוסייה שעומד על כ-1%, דבר המעיד על יותר מפי 2 תאונות לרכבים בעלי צבע זה ביחס לשכיחות שלהם וכתום עם 0.5%.

שי אנגלר סמנכ"ל שיווק מכירות ופיתוח עסקי בשגריר מציין כי "תשומת לב בנושאים כמו מילוי נכון של דלק, מעקב אחר מד הדלק, שכחת מפתח, טיפולים מונעים ושוטפים והימנעות מבחינת ביצועים של רכב בדרכי שטח לא מתאימות יצמצמו מקרים של המתנה למכונאי או לגרר ויחסכו אי נעימות. בנוסף, כפי שנקבע לאחרונה שמהירות הנסיעה הממוצעת בגוש דן עומדת על 11 קמ"ש באזורים שונים טומנת בחובה שני מרכיבים מרכזיים הקשורים בקשר הדוק לפעילות שגריר מצד אחד נסיעה איטית בפקקים טומנת בחובה פוטנציאל גדול יותר לתאונות פח אל פח כתוצאה מאיבוד ריכוז או שימוש בסלולרי ומצד שני מאתגרת את שגריר לעמוד ביעדי הגעה שנקבעו לאירועים בזמן הקצר ביותר".  

 

 

עבור לתוכן העמוד