עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

הרוג בכל חודש ברכיבה על אופניים

9/02/2018
הגדל

כמיליון רוכבי האופניים בישראל, ביניהם ילדים ובני נוער רבים, נמצאים בסכנה יומיומית בכבישים בישראל. התשתית בכבישים רבים בארץ אינה מותאמת ומונגשת לרוכבי האופניים והם נאלצים לסכן את עצמם בדרך לעבודה, לסידורים, ספורט ולבתי הספר. על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2017 (ינואר-נובמבר) נפגעו בתאונות דרכים 264 רוכבי אופניים, עליה של 12% אחוז מהשנה שקדמה לה בתקופה המקבילה.

 12 רוכבי אופניים נהרגו בשנת 2017 ו-89 נפצעו באורח קשה. 225 מתוך רוכבי האופניים שנפגעו בשנה החולפת נפגעו בתוך הערים והישובים. שבעה מתוך 12 הרוכבים ההרוגים ב-2017 נהרגו בכבישי הערים והישובים. בממוצע של העשור האחרון (2008-2017), נפגעים מדי שנה כ- 275 רוכבי אופניים בתאונות דרכים בתוך הערים, כשבעה נהרגים וכ- 64 נפצעים באורח קשה.

בתל אביב נפגעו כ- 850 רוכבי אופניים בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2008-2017)

בתל אביב נפגעו 847 רוכבי אופניים בעשר השנים האחרונות (2008-2017), 12 רוכבים נהרגו.

בירושלים נפגעו 137 רוכבי אופניים בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ארבעה רוכבים נהרגו.

בפתח תקווה נפגעו 112 רוכבי אופניים בעשר השנים האחרונות (2008-2017), חמישה רוכבים נהרגו.

בחולון נפגעו 100 רוכבי אופניים בעשר השנים האחרונות (2008-2017), שלושה רוכבים נהרגו.

בראשון לציון נפגעו 100 רוכבי אופניים בעשר השנים האחרונות (2008-2017), רוכב אחד נהרג.

ברמת גן נפגעו 90 רוכבי אופניים בעשר השנים האחרונות (2008-2017), שני רוכבים נהרגו.

בבני ברק נפגעו 86 רוכבי אופניים בעשר השנים האחרונות (2008-2017), שני רוכבים נהרגו.

בנתניה נפגעו 85 רוכבי אופניים בעשר השנים האחרונות (2008-2017), שלושה רוכבים נהרגו.

בשנים האחרונות מתרחבת בארץ גם תופעת הרכיבה על אופניים החשמליים. מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מכון גרטנר, במחצית הראשונה (ינואר-יוני) של שנת 2017 אושפזו כתוצאה ממעורבות בתאונה עם אופניים חשמליים  289 בני אדם לעומת 266 בתקופה המקבילה בשנת 2016 ו-203 בני אדם שאושפזו בתקופה המקבילה בשנת 2015.

 כללים לרכיבה בטוחה:

מיגון ראש: מחקרים מראים כי שני שליש מתמותת רוכבי האופנים היא עקב פגיעת ראש. ולכן, בכל רכיבה יש לחבוש קסדה, שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות.

מיגון גוף: בזמן רכיבה יש להצטייד במגני גוף כגון מגני ברכיים ומרפקים שיכולים לבלום את הפגיעה בעת התרחשות תאונה ולמנוע פציעה חמורה יותר.

שיפור הנראות: בשעות החשיכה יש לרכב עם בגדים זוהרים וכן להצמיד לאופניים מחזירי אור כדי לשפר את הנראות.

 

 

עבור לתוכן העמוד