עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

מכוניות יוקרה בישראל

4/02/2018
הגדל

אקזוטיקה זה שם המשחק. מי הלקוחות שרוכשים רכבי יוקרה בישראל ומתי ישווקו רכביSUV. התשובות בפאנל על מותגי העל של תעשיית הרכב העולמית', שהתקיים בועידת הרכב CARS2018 של איגוד לשכות המסחר ועיתון גלובס:

דני איטליאנו- מנכ"ל אוטו איטליה: " יש פער ענק בין לקוח פרארי ללקוח מזראטי ומותגי הפרימיום, מדברים על מחיר מ 2-2.5 מיליון ₪. לקוח פרארי הוא מי שרוצה להגשים חלום. לאחר מכן הוא מתחבר למועדון של פרארי בכל העולם, הוא מוזמן לכל אירועים. יש בארץ רק 60 כלי רכב. מדובר בלקוחות שהם סוכני ביטוח, עורכי דין, כאשר לרוב הפרארי במחסן או יוצאת רק לסופי שבוע ובמקומות שלא כולם רואים אותם. במזרטי עשינו השקה מחדש לפני שנתיים, נכנסנו עם מחיר אטרקטיבי שנותן פייט לחצי מיליון ומעלה ומנגיש את הרכב. עשינו מהפיכה והבאנו משהו חדש. רוב לקוחותינו,  אוהבים את הרכב עם עיצובים ייחודים שהם בוחרים אך מצד שני יש את עניין המיסוי. מי שמשקיע  כ- 2.5 מיליון על הרכב, רואה שזה מגיע לעוד 2 מיליון ש"ח נוספים ואז מתחילים לדלל עלויות. פרארי אצלנו זה האיכות והעובדה שאין לאף אחד רכב כזה. התפיסה של פרארי לעודד לקוחות שלהם שבזמן שאתה מזמין הרכב הנוכחי תזמין הבא, או ליצור קולקטורים".

אבי משולם- מנהל מותג אסטון מרטין ישראל: "באסטון מרטין הוחלט להנגיש את הרכב ולהגשים חלומות. האנשים לא רוצים לנקר עיניים, הם רוצים לנסוע עם רכב שיוכלו לנהוג בו בכל מקום. מדובר לרוב בנדלניסטים, עו"ד, הייטקסטים, שהגשימו חלום והיום מותגים אחרים כמו בנטלי ואחרים בדרך. אנחנו כבר עם 62 רכבים על הכביש, יש בישראל אנשים כאלה, אמנם לא מחזיקים את הרכבים בארץ בגלל המיסוי הגבוה, מחזיקים בארץ אחד והשאר בחו"ל. גם אנחנו תומכים שהרכבים יהיו מיוחדים במינם. יש 50-60 בכל העולם, אנשים מחכים בתור ומשלמים מקדמה וגם אם מתבטלת ההזמנה עומדים אחריה עוד 20 בתור. כל הרכבים הם ייחודיים, לא תראה אוטו שני לו בעולם. בהתייחס לרכבי קרוסאובר USV, אסטון הצהירו שיחלו לשווק ב- 2019. כשאסטון מציגה דגם, היא יוצאת איתו שנה לפני ואז לקוחות מכריזים כדי שיהיו בין הראשונים לקבל כשיהיה על הכביש.

דני איטליאנו בהתייחס לייצור מכוניות SUV, ציין כי  פרארי זו חברת רכב שמייצרת רק רכבי ספורט נקודה. לקחת רכב גדולUSV, ולהפוך אותו לספורטיבי זה לא מתקבל על הדעת בתפיסה, לא עושים זאת להגדלת המכירות, אם רוצים להישאר עם כ- 8,000 מכירות בשנה. מצד שני גם ל- USV תהיה רשימה ארוכה שתגרום לאנשים להמתין, נכנסים לזה בלית ברירה כי זה מה שהשוק דורש".

 

עבור לתוכן העמוד