עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

סיכום מסירת מכוניות לשנת 2017

11/01/2018
הגדל

מגמת התמתנות הסתמנה אשתקד, בשוק הרכב החדש בישראל, כאשר תנופת המסירות נבלמה במחצית השנה. 281,563 כלי רכב נמסרו מתחילת השנה. מדובר בפחות 5,165 מסירות מכוניות ירידה של 1.8% לעומת שנת 2016. חודש דצמבר היה בשיא שלילי בו נמסרו רק 5,978 מכוניות, מחצית ממה שנמסרו בדצמבר 2016. ניכר שההמתנה לשנת דגם וללא חשש להתייקרות מחירים , גרמו למגמה.

בצמרת המסירות מתחילת השנה, צועדת יונדאי, שמובילה את הטבלה, עם 36,781 מכוניות שמסרה. קיה שניה, לאחר שמסרה 35,663  מכוניות ו- 503 מוניות. טויוטה שלישית עם 31,103 מכוניות ו- 373 מוניות היברידיות. אחריהם ניצבות בדרוג: סקודה, סוזוקי, ניסאן, מאזדה, רנו, מיצובישי, סיאט, סיטרואן, הונדה, שברולט, פולקסווגן, סובארו, פיג'ו, אאודי, פיאט, דאצ'יה ואופל.

מכוניות יוקרה- מתחילת השנה, מסתמנת תנופה בקטגוריית המכוניות היוקרתית, כאשר אאודי ניצבת ראשונה במקום 17בדרוג, עם  4,598 מסירות. במקום 21 ניצבת מרצדס עם 3,787 מסירות ועוד 958 מוניות. ב.מ.וו במקום 22 עם 3,451 מסירות. וולו במקום 25 עם 1,284 לקסוס במקום 26 עם 1,227 מכוניות. קאדילאק בתנופה במקום 30 עם 525 מסירות. אינפיניטי, שמסרה 414 מכוניות מתחילת השנה. 

מסירות לפי יבואנים ינואר- דצמבר 2017

היבואן

כמות מכוניות

% מכלל המסירות

כלמוביל

47,644

16.9

צ'מפיון מוטורס

41,854

14.9

טלקאר

35,968

12.8

יוניון מוטורס

32,330

11.5

קרסו

32,116

11.3

דלק מוטורס

20,082

7.1

מכשירי תנועה

16,629

5.9


חלוקה לקטגוריות ינואר- דצמבר 2017

קטגוריה

כמות מסירות

שיעור ב- %

נוסעים

187,599

66.6

פנאי שטח

76,049

27

וואנים

12,990

4.6

מסחריים

4,925

1.8

 
מסירת מכוניות לפי יבשות ינואר- דצמבר 2017

היבשת

כמות מסירות

% מהמסירות

אירופה

131,851

46.8

דרום קוריאה

44,323

15.7

יפן

40,852

14.5

טורקיה

34,037

12.1

תאילנד

10,196

3.6

הודו

7,734

2.7

ארה"ב

6,158

2.2

מקסיקו

5,382

1.9

 
דגמי הרכב הנמכרים ביותר ב- 2017

תוצר

דגם

כמות מסירות

קיה

פיקנטו

11,700

קיה

ספורטאג'

11,600

יונדאי

טוסון

9,200

טויוטה

קורולה

9,100

סקודה

אוקטביה

8,700

יונדאי

איוניק

7,200

 

 

 

 

מגמות שוק הרכב - העלייה במכירות לרכב חדש שנבלמה, נובעת מכמה מגמות המתרחשות בשוק הרכב בישראל בשנים האחרונות. השוק תחרותי יותר ומחירי המכוניות החדשות אטרקטיביים מתמיד. בעקבות רפורמות המתרחשות בענף הרכב, נוצרה תחרות במחירי מכוניות חדשות, עם כניסת חברות הליסינג כמשווקות של רכב חדש במבצעי הנחות משמעותיות. מכירת מכוניות חדשות "0" ק"מ בהנחות משמעותיות ואפשרות לתנאי מימון בעיקר שמדובר ברכישה באינטרנט. מסלולי ליסינג ללקוחות פרטיים צוברים תנופה, והריבית הנמוכה להלוואות שניתנות לרכישת מכונית. אילו ועוד מגבירים גם את הביקוש למכוניות חדשות. גם היבואנים לא נותרים אדישים למתרחש ומציעים ללקוחות פרטיים, מבצעי הנחות מיוחדים, תנאי מימון, טרייד אין לרכב משומש ומסלולי ליסינג מימוני, ומכירה מיוחדת לקבוצות רכישה. מגמת ההתמתנות נובעת בין היתר מבעיות אשראי של הרוכשים וגורמי המימון. שוק המכוניות החדשות רווה, מתבצע במסלולים שונים ומתחיל למצות עצמו. גם לשוק המכוניות המשומשות השפעה משמעותית למתרחש שכן יש היצע רב למכירה אל מול ביקוש נמוך. כמו כן, יכולת מכירה או  החלפה של כלי רכב משומשים, בעייתית ואינה אטרקטיבית לעומת השנים האחרונות.

 

עבור לתוכן העמוד