עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

תאונות דרכים בחורף

28/11/2017
הגדל

עם בוא החורף הכבישים נהיים חלקים ורטובים, בדרכים רבות מכסה הבוץ את פני הכביש וסכנת תאונות החלקה לרכבים עשויה להתגבר באופן משמעותי ולסכן את הנוסעים.

 

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בעשור האחרון (2007-2016) נפגעו מעל 15 אלף בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, מתוכם 214 בני אדם נהרגו ולמעלה מ-1,000 בני אדם נפצעו באורח קשה. עוד עולה מהנתונים, כי בממוצע מדי שנה נהרגים 24 בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, ולמעלה מ- 1,500 בני אדם נפצעים מדי שנה בתאונות דרכים שמתרחשות בכבישים רטובים או בוציים.

על פי הנתונים בתאונות דרכים בכבישים רטובים ובוציים בערים ובישובים נפצעו בעשור האחרון (2007-2016) קרוב ל &ndash 8,000 בני אדם. 73 בני אדם נהרגו בעשור האחרון הכבישים רטובים או בוציים בערים ובישובים ו504 נפצעו באורח קשה.

 

קרוב ל-900 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בירושלים בכבישים רטובים או בוציים בעשור האחרון:

בירושלים, נפגעו בעשור האחרון (2007-2016), בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 890 בני אדם, שבעה מתוכם נהרגו.

בתל אביב, נפגעו בעשור האחרון (2007-2016), בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 710 בני אדם, שבעה מתוכם נהרגו.

בחיפה, נפגעו בעשור האחרון (2007-2016), בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 575 בני אדם, שישה מתוכם נהרגו.

בפתח תקווה, נפגעו בעשור האחרון (2007-2016), בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 292 בני אדם, חמישה מתוכם נהרגו.

בחדרה, נפגעו בעשור האחרון (2007-2016), בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 291 בני אדם, שניים מתוכם נהרגו.

בבאר שבע, נפגעו בעשור האחרון (2007-2016), בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 224 בני אדם, שלושה מתוכם נהרגו.

אחת הבעיות של החורף הישראלי, היא המרווחים הגדולים בין הגשמים, הגורמים לכך שכל גשם שיורד הוא כמו "הגשם הראשון" המאופיין בסכנת החלקה רצינית יותר. הסיבה לכך היא, כי טיפות שמן ואבק יחד עם המים, יוצרים שכבה דקה של נוזל צמיגי על פני הכביש.

מה עושים? אחת הדרכים להקטין את הסיכון להחלקה היא באמצעות שימוש באספלט מחורץ, שהפך כבר לסטנדרט בהולנד למשל. סוג אספלט זה מאפשר למי הגשמים להתנקז מהר יותר מאשר בכביש רגיל ועל ידי כך מקטין את סכנת ההחלקה ואף גורם לסימונים בכביש להיראות ברורים יותר גם כשגשום. בכדי להקטין את הסיכוי לתאונה בכבישים רטובים, יש להוריד את מהירות הנסיעה ולהתאימה לתנאי הדרך. כאשר הכביש רטוב או בוצי יש לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שמלפנים כיוון שבלימה פתאומית וגסה עלולה לגרום לנעילת הגלגלים ולהחלקה מסוכנת.

בנוסף יש לשים לב כי לפני כניסה לשלוליות יש לנסוע לאט יותר באופן משמעותי ובהילוך נמוך כיוון שמתחת לשלולית עשוי להיות בור עמוק ובלתי צפוי.

 

עבור לתוכן העמוד