עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

גניבות רכב 2017

31/10/2017
הגדל

מחקר שוק של חב' "איתוראן", בנושא גניבות רכב ברבעון 3 בשנת 2017, על-פי מדגם של כ- 500,000 כלי רכב מכל רחבי הארץ, מצביע שברבעון זה היה שיא במעצר חוליות גנבי רכב, כאשר 37 חוליות גנבי רכב נעצרו. עובדה זו מנעה גניבת כ-2,500 כלי רכב בטווח של שנה. 48% מגניבות הרכב ברבעון 3 התבצעו בימי שישי וראשון.

אזורי גניבה- בטבלת האזורים בהם בוצעות גניבות רכב מובילה העיר ירושלים עם  11%, 9%  בוצעו בת"א ובנתניה בוצעו 5.5% אחד מכל חמישה רכבים נגנב מירושלים, או מת"א. ברבעון זה התמקדו גנבי הרכב בהעברת הרכבים הגנובים לערים רמאללה וטול כרם הנמצאות בסמוך למרכז הארץ ומשמשות את הגנבים כערי מקלט.

מעצרים- המחקר של איתורן, מעיד על שיא בהבאה למעצר של חוליות גנבי רכב. החברה הובילה ברבעון זה לשיא במעצר חוליות גנבי רכב- 37 חוליות של גנבי רכב ובכך על-פי הערכה מקצועית מנעה גניבת כ- 2,500 כלי רכב בטווח של שנה. מתחילת שנת 2017 הובילו צוותי האכיפה של חב' "איתוראן" למעצרם של 96 חוליות חשודים בגניבות כלי רכב. מדובר בחיסכון של כ- 200 מיליון ₪.

ימים עדיפים- 48% מגניבות הרכב ברבעון 3 הינם בימי שישי וראשון ,לעומת הרבעון ה- 1 לשנת 2017 32% מגניבות הרכב היו בימי שישי וראשון וברבעון ה- 2 לשנת 2017 35% מגניבות הרכב היו בימים שישי וראשון. במהלך הרבעון השלישי השיבה חב' "איתוראן" לבעליהם כ- 210 כלי רכב לאחר גניבתם, בהערכת שווי של כ- 42 מיליון ₪. מתחילת השנה סיכלה חב' "איתוראן" גניבתם של 600 כלי רכב.

סוגי הרכבים- הרכבים הפרטיים, חוזרים להוביל את דירוג גניבות הרכב ומהווים 40% מסך כלי הרכב שנגנבו, שברבעון 2 הג'יפים והג'יפונים עמדו בראש טבלת הרכבים הנגנבים בישראל. כלי הרכב המועדים ביותר לגניבה הינם משנות הייצור 2013 עד 2016 שמהווים יחדיו 48% מכלל הרכבים שנגנבו ברבעון השלישי של 2017. מנגד 1 מכל 10 רכבים שנגנב, 10%, הינו משנת הייצור 2017. סגמנט כלי הרכב בעלי שכיחות ניסיונות הגניבה הגדולים ביותר ברבעון 3 לשנת 2017: רכבים פרטיים 37%, ג'יפים וג'יפונים 24%, רכבים מסחריים 19% , משאיות 12%, אופנועים 4% וכלי צמ"ה 4%.

אופן הגניבה- 82% מכלל ניסיונות גניבות הרכב בוצעו בשיטת הפריצה האלימה ברכב לניסיון הנעה באמצעות מחשבי רכב פרוצים, 15% באמצעות גניבת מפתחות הרכב מבית הלקוח ו-3% גניבות רכב בשוד אלים.

 

עבור לתוכן העמוד